FOTO Aeroportul Internațional Sibiu, dotat cu tehnologie de ultimă generație

Aeroportul Internațional Sibiu a trecut printr-un amplu proces de extindere și de modernizare, ajungând, din punctul de vedere al dotărilor, la nivelul marilor aeroporturi europene. După o investiție totală de 64.31 milioane de euro, aeropotul sibian este într-adevăr în pas cu noile tehnologii.

În urmă cu 13 luni, în decembrie 2022, s-a emis autorizația de construire a celei mai ample investiții din fonduri europene a unei administrații publice din județul Sibiu, și anume extinderea terminalului de pasageri al AIS, dar și modernizarea aparaturii care face parte din structura aeroportuară. „Să nu uităm că ultima modernizare a acestui Aeroport, în perioada 2007-2008, a avut loc în urmă cu peste 16 ani. A trebuit să modernizăm tot ceea ce ține de aparatură, construcție și sisteme de securitate. Am fi făcut-o, dacă nu accesam acest proiect european, din banii județului, banii cetățenilor, dar, din fericire, în termenul stabilit de doar 12 luni am ajuns la un grad de finalizare de 99,5%. Astfel, în luna decembrie au fost finalizate cele două extinderi pe laterale, prin care spațiul AIS a crescut de aproape 4 ori, a fost achiziționată aparatura necesară, iar sistemele de control și de securitate au fost date în funcțiune”, a declarat Daniela Cîmpean, președintele Consiliului Județean Sibiu.

De ce nu s-a finalizat în proporție de 100%, ci doar 99,5%?

În condițiile în care România a fost acceptată în Spațiul Schengen pe cale aeriană, toate aeroporturile trebuie să respecte anumite norme.

Rigorile impuse de Air Schengen sunt unele stricte și trebuie respectate cu seriozitate, acestea presupun să existe circuite separate pentru pasageri.

„Încă de la studiul de fezabilitate s-a gândit că la un moment dat România va intra în Schengen și va avea nevoie de anumite modificări. Baza este creată, mai sunt doar câteva lucrări minore care trebuie să fie adaptate”, a mai spus președintele CJ Sibiu. Astfel, până în data de 31 martie, toate aceste modificări trebuie finalizate.

Echipamente noi, performante, gata să fie utilizate de pasagerii Aeroportului Internațional Sibiu

În Aeroportul din Sibiu, UTI CFM a instalat sisteme de self-check-in și self-baggage drop, care cresc confortul pasagerilor, scurtează timpul necesar pentru pregătirea îmbarcării și oferă alternative la cozile create pentru serviciile operatorilor. Un sistem foarte important, Automated Border Control (ABC), asigură controlul automat la trecerea frontierei atât pe fluxul de sosiri, cât și de plecări, fără a fi nevoie de control manual, prin simpla prezentare de către pasager a pașaportului și recunoașterea fizionomiei persoanei. De asemenea, acesta are și rolul de a detecta persoanele aflate pe liste de urmărire ale instituțiilor statului ce au responsabilități pentru aplicarea legii și protecție antiteroristă, primul astfel de aparat din România a fost amplasat la Sibiu. Pentru verificarea bagajelor de cabină au fost instalate cele mai moderne echipamente de scanare cu raze X, care folosesc tomografia computerizată și algoritmi performanți pentru a produce imagini 3D cât mai clare cu obiectele din interiorul acestora. Astfel, pasagerii vor putea să treacă de controlul de securitate fără să scoată din bagaje laptopul, telefonul sau recipientele cu lichide. Sibiul este al treilea aeroport din România, după Cluj și Timișoara, care beneficiază de astfel de tehnologii.

Pentru operarea bagajelor de cală, în Aeroportul Sibiu funcționează un sistem complex format din: benzi transportoare, aparate de scanare cu raze X, cântare și sisteme de citire a etichetelor. Echipamentele de scanare cu raze X îndeplinesc cel mai înalt standard în domeniu și sunt prevăzute cu două module integrate: unul pentru vizualizare și energie duală și unul pentru imagistică și reconstrucție volumetrică 3D (CT). Acestea facilitează sortarea automată a bagajelor și ajută operatorii de securitate să intervină prompt în cazul identificării de substanțe potențial periculoase.

În condițiile utilizării noului sistem integrat de benzi transportoare destinat bagajelor de cală, se pot scana până la 600 de bagaje pe oră.

Ștefana Baba

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*