Vânătoare de capete

Tinerii sibieni sunt dornici să-și aducă contribuția în domeniile în care își desfășoară activitatea sau studiază. Ei au realizat mai multe proiecte inovative în domeniul IT, utile în viața de zi cu zi.

Innovation Labs 2018, programul de accelerare din România destinat tinerilor dornici să facă primii pași în antreprenoriatul tehnic, de la idei creative la produse de succes, a anunțat cele opt echipe calificate în urma participării la Hackathon-ul din Sibiu. Acesta a avut loc în weekend-ul trecut, la Forumul German, în Sala Oglinzilor.

După 24 de ore de concentrare, imaginație, provocări și mentorat, cele mai bune echipe au fost selectate pentru a intra în etapa de accelerare organizată în următoarele nouă săptămâni de către Universitatea „Lucian Blaga“ din Sibiu prin EduHub și Asociația Tech Lounge.

Pasionați de tehnologie

Hackathon-ul din Sibiu este prima etapă a programului Innovation Labs, ajuns anul acesta la cea de-a treia ediție la nivel local. La eveniment au participat 19 echipe formate din peste 50 de tineri creativi și ambițioși, care au prezentat în prima zi a evenimentului idei pentru produse inovatoare încadrate în cele șapte direcții de dezvoltare formulate în cadrul programului: Agriculture, Cyber-Security, Fintech, Health & Lifestyle, Retail, Smart Cities și Smart Mobility.

Evenimentul a început sâmbătă, 10 martie, simultan în Sibiu, Cluj, Timișoara și Iași. Echipele înscrise și-au prezentat ideile în stadiul lor incipient, iar după o primă etapă de votare din partea publicului și a juriului, în Hackathon au intrat 14 echipe. În continuare, acestea au lucrat timp de 24 de ore la realizarea unui prototip viabil și persuasiv sub îndrumarea mentorilor – antreprenori și profesioniști de top din industriile IT&C și business.

Pe 11 martie, în cea de-a doua zi a Hackathon-ului, echipele au prezentat versiunea rafinată a produsului și a strategiei de business. Fiecare echipă și-a dovedit evoluția atât prin demonstrații tehnice, cât și printr-o prezentare publică de două minute. Juriul a avut misiunea dificilă de a selecta cele mai performante opt echipe și idei de produs, alegând astfel echipele care vor continua dezvoltarea prototipurilor în etapa de mentorat a Innovation Labs.

Ce urmează  

Toate echipele calificate în urma Hackathon-ului urmează să intre într-o perioadă intensă de training. Antreprenori și oameni de business de vârf vor împărtăși experiențele lor, oferindu-le tinerilor o nouă viziune în explorarea ecosistemului antreprenorial românesc. În plus, ei vor beneficia de acces la tehnologii de ultimă generație pentru dezvoltarea produsului, prin intermediul partenerilor programului. Pe 21 mai, în cadrul Demo Day, finaliștii programului își vor prezenta prototipurile la București în fața partenerilor și a potențialilor investitori, urmând ca echipele cele mai convingătoare să fie premiate și să beneficieze de sprijinul Innovation Labs și al susținătorilor programului și după încheierea perioadei de mentorat.

 

Echipele calificate

1. Natural Beats – este un difuzor automatizat cu dispozitiv, care redă frecvenţe joase pentru a stimula plantele să crească mai rapid și eficient

2. Eden – este o aplicaţie mobilă care oferă acces rapid la lista localurilor din zona în care se află utilizatorul

3. Decoco – este o aplicație care oferă clienților posibilitatea de a vizualiza piese de mobilier în format 3D înaintea achiziționării acestora

4. Music IT – este o platformă web, dezvoltat în viitor într-o aplicație mobilă pentru Android și iOS, care oferă posibilitatea de a închiria instrumente muzicale online

5. EZBuy – este o aplicație prin intermediul căreia utilizatorii adaugă produse în coșul de cumpărături

6. CricD – este un dispozitiv cu scop medical care, odată atașat la baza gâtului unui pacient, indică locul corect de efectuare a Cricotomiei, o incizie la nivelul gâtului, într-un punct exact, bine determinat.

7. Toddler Meal – este o aplicaţie mobilă care se adresează părinților cu copii cu vârste cuprinse între 0-4 ani. Aplicația sprijină procesul de diversificare alimentară a acestora prin oferirea de reţete specializate.

8. Ifeeder – este un dispozitiv autonom de hrănire a animalelor de companie, controlat prin intermediul unei platforme web sau al unei aplicaţii mobile.


Cosmin PAL

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Descoperă mai multe la Ziarul Mesagerul de Sibiu

Abonează-te acum ca să citești în continuare și să ai acces la întreaga arhivă.

Continuă lectura