UTIL: Eliberarea Certificatului privind domiciliul înregistrat în Registrul Naţional de Evidenţă a Persoanelor

Începând cu data de 3 februarie a.c. puteți obține Certificatul privind domiciliul înregistrat în Registrul Naţional de Evidenţă a Persoanelor  și de la Direcţia Judeţeană de Evidenţă a Persoanelor Sibiu, instituţie publică aflată în subordinea Consiliului Judeţean Sibiu.

Foto: Direcţia Judeţeană de Evidenţă a Persoanelor Sibiu

Direcţia Judeţeană de Evidenţă a Persoanelor Sibiu, instituţie publică aflată în subordinea Consiliului Judeţean Sibiu, reamintește persoanelor interesate faptul că, începând cu data de 3 februarie 2023, conform O.G. nr. 12/2023 pentru modificarea şi completarea unor acte normative care cuprind dispoziţii privind evidenţa persoanelor şi cartea electronică de identitate, atribuția privind eliberarea Certificatului privind domiciliul înregistrat în Registrul Naţional de Evidenţă a Persoanelor a fost instituită și în sarcina instituției noastre – până la data invocată anterior, această responsabilitate aparținând doar Direcției Generale pentru Evidența Persoanelor.

Precizări:

  • cererile pentru eliberarea Certificatului privind domiciliul înregistrat în Registrul Naţional de Evidenţă a Persoanelor pot fi depuse de titulari sau reprezentanții legali ai acestora la nivelul serviciului public comunitar local de evidenţă a persoanelor ori la nivelul serviciului public comunitar judeţean de evidenţă a persoanelor de la locul de domiciliu;
  • certificatul sus-menționat se eliberează în vederea obținerii unor drepturi sau apărării intereselor cetățenilor români în străinătate;
  • documentele necesare sunt: cererea pentru eliberarea certificatului/formularului standard multilingv; actul de identitate, în original; procura specială, în original și, după caz, traducerea acesteia în limba română, legalizată (de asemenea, în original), dacă se solicită eliberarea certificatului prin împuternicit; împuternicirea avocațială, în original, dacă se solicită eliberarea certificatului prin avocat; actul de identitate al mandatarului, în original;
  • în cazul în care solicitarea se adresează direct instituției noastre, menționăm că, preluarea cererilor şi a documentelor aferente se realizează în baza programării prealabile, la numărul de telefon: 0269.220.790 (zilnic, în timpul programului de lucru cu publicul).

”În contextul celor reiterate, adresăm rugămintea tuturor persoanelor care doresc relații suplimentare privind activitatea de specialitate în materie de evidență a persoanelor, și nu numai, să acceseze website-ul instituției noastre www.djepsibiu.ro – în secțiunile specifice de interes”, spune Florin-Ioan Munteanu, director executiv al Direcţiei Judeţene de Evidenţă a Persoanelor Sibiu

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*