Universitatea Lucian Blaga din Sibiu a fost gazda programului intensiv mixt (BIP) „Practical Business Skills: Developing an entrepreneurial mindset”

Programul de tip Erasmus+ Blended Intensive Program (BIP) a fost organizat de Universitatea “Lucian Blaga” din Sibiu – ULBS în parteneriat cu Seinäjoki University of Applied Sciences – SeAMK (Finlanda), Technische Hochschule Würzburg-Schweinfurt – THWS (Germania) și Uniwersytet Opolski (Polonia).

Foto: ULBS

Cu această ocazie, 35 de studenți (11 din Finlanda, 12 din Germania, 4 din Polonia și 8 din România), alături de 9 cadre didactice au participat la activitățile din cadrul săptămânii de activitate față în față din Sibiu (în perioada 22-26 aprilie 2024).

Studenții au învățat despre modele de afaceri și cum pot evalua o oportunitate de business, noțiuni de bază din marketing multicultural și finanțe, despre cum își pot prezenta ideile într-un context internațional, respectiv într-o abordare de tip pitch de vânzare.

Programul a cuprins și două sesiuni online, în cadrul cărora studenții au fost împărțiți în echipe. Studiul de caz din acest an a avut în vedere Târgul de Crăciun din Sibiu, studenții analizând tendințele în ceea ce privește cumpărăturile realizate cu ocazia Crăciunului, factorii care influențează deciziile de cumpărare, cât și dacă există (sau nu) preferințe pentru produsele sustenabile, rolul social media în promovarea unui asemenea eveniment, cât și ce tip de comercianți participă în cadrul unui astfel de târg. Fiecare echipă a realizat câte un raport, evidențiind elementele specifice acelei țări, din punct de vedere alimentar și non-alimentar.

Activitățile față în față din Sibiu au debutat cu prezentarea concluziilor primei etape de documentare. A urmat lucrul în echipe internaționale. Studenții au fost grupați în echipe mixte, cu membri din fiecare țară, primind sarcina de a analiza, cu ajutorul Lean Model Canvas, oportunitatea de a fi (sau nu) prezenți cu un stand în Târgul de Crăciun din Sibiu.

Pe lângă munca intensă pentru înțelegerea specificului local, a detaliilor privind organizarea Târgului de Crăciun, a viabilității ideii lor, cât și a pregătirii prezentării de tip pitch, studenții au avut parte de prezentări și posibilitatea de a interacționa cu organizatorul Târgului de Crăciun din Sibiu, cât și cu o companie locală, care a participat în cadrul ultimei ediții a acestui târg. Suplimentar, studenții au fost într-o vizită de documentare la un antreprenor local, producător de bere și participant în cadrul mai multor evenimente, unde au putut observa procesul de fabricare al acesteia, respectiv au putut găsi răspuns la întrebările lor datorită vastei experiențe a antreprenorului cu care au dialogat.

Astfel, suplimentar obținerii celor 3 credite ECTS, studenții implicați în program au avut ocazia de a descoperi noi obiceiuri, de a lucra în echipe multiculturale, alături de colegi noi (similar mediului de lucru actual), de a testa preparate specifice țării gazdă și de a afla mai multe detalii despre cultura și produsele locale.

Una dintre echipele de studenți a afirmat că „au învățat să asculte opiniile celorlalți și să aleagă cele mai bune idei de soluții, chiar dacă la început au avut probleme de comunicare”. Un alt student a spus că “programul s-a simțit ca în viața profesională reală, unde oameni din medii diferite se reunesc pentru a rezolva proiecte printr-o bună cooperare și comunicare”.

Cât despre percepția cadrelor didactice implicate, Saija Råtts (Senior Lecturer la Seinäjoki University of Applied Sciences – SeAMK din Finlanda) consideră că „a te alătura unor astfel de proiecte și programe intensive mixte (BIP) este întotdeauna o modalitate superbă de a învăța”.

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*