După cinci luni şi jumătate în care viaductul Gara Mică a fost închis pentru reparaţii capitale, primarul Klaus Iohannis a redeschis circulaţia.
Reabilitarea costă 1,62 milioane de euro. Şantierul va continua, dar au mai rămas doar lucrări de mică amploare, care pot fi executate şi sub trafic. Constructorul contractat de municipalitate pentru aceste lucrări – asocierea Sinecon/Geiger Transilvania/CON-A/Wilhelm Geiger GmbH – a început lucrul în 24 iunie, de atunci circulaţia fiind deviată pe centură. De ieri, autobuzele de pe traseele 1 şi 117 şi-au reluat itinerariul peste viaduct, iar traseul 19 a fost desfiinţat.
Reabilitare complexă
Viaductul are o lungime totală de aproape 300 de metri şi o lăţime de aproximativ 11 metri. Lucrările executate au inclus reparaţia carosabilului şi a trotuarelor, reabilitarea iluminatului public şi a scărilor pietonale. Constructorul a consolidat sistemul de stâlpi şi grinzi transversal care susţin podul şi a schimbat dispozitivele pe care se sprijină aceste grinzi, aceasta fiind cea mai complexă lucrare. O lucrare interesantă ca procedură a fost aceea de sablare a casetelor de beton ale podului. Prin curăţarea cu nisip a betonului existent, acesta s-a legat mai bine de noul beton care a fost turnat pentru consolidarea structurii. Pe lângă aceste lucrări majore la structura podului, antreprenorul a montat noi parapeţi metalici şi a reparat şi scările de acces pietonal. Au fost refăcute, de asemenea, marcajele rutiere şi de semnalizare. Lucrările au o garanţie de 4 ani.