Românii au sunat de mai bine de 20 de ori pe MINUT la 112, de Anul Nou. 1400 de apeluri, din cauza PETARDELOR.

Românii au sunat de mai bine de 20 de ori pe minute la 112 de Anul Nou, însă doar circa 62% dintre apeluri au reprezentat urgențe adevărate.

Foto: Arhivă

Operatorii STS au preluat şi procesat, în perioada minivacanţei de Revelion (31 decembrie – 2 ianuarie), 87.145 de apeluri la numărul de urgenţă 112, dintre care doar 54.300 de apeluri (62,31%) au fost de fapt cazuri de urgenţă şi au necesitat intervenţia agenţiilor specializate – Ambulanţă, Poliţie, pompieri, SMURD, Jandarmerie sau Salvamont, scrie Monitorul de Cluj.

Potrivit unui comunicat al Serviciului de Telecomunicaţii Speciale (STS), 1.395 de apeluri la 112 au vizat utilizarea de petarde, artificii sau alte materiale pirotehnice şi au generat evenimente privind ordinea şi siguranţa publică, distrugeri de bunuri, răniri, arsuri şi incendii.

Prima zi din an a fost şi cea mai solicitantă pentru operatorii STS, care au fost la datorie în perioada minivacanţei de Revelion. Pe data de 1 ianuarie 2024 s-au înregistrat, în medie, 22 de apeluri pe minut, la nivel naţional.

Cele mai multe cazuri au fost urgențe medicale

Cele mai multe cazuri anunţate la 112 în cele trei zile care au marcat trecerea în Noul An au reprezentat urgenţe medicale. Astfel, 28.064 de apelanţi au solicitat intervenţia ambulanţei pentru diferite probleme medicale, afecţiuni digestive sau respiratorii, persoane inconştiente sau persoane căzute în locuri publice, precizează sursa citată.

În acelaşi timp, la 112 s-au primit 875 de apeluri care anunţau incendii sau alte evenimente din competenţa echipajelor de pompieri, iar 1.464 de cazuri au vizat ordinea şi siguranţa publică, fiind transferate către Poliţie sau Jandarmerie.

În cele trei zile din preajma Anului Nou, 98 de apeluri au anunţat situaţii de urgenţă sau incidente în care au fost implicaţi turişti aflaţi pe pârtii sau trasee montane.

De asemenea, adaugă sursa amintită, au fost 809 apeluri care anunţau evenimente rutiere, 18 dintre acestea fiind efectuate automat de la bordul maşinilor prin sistemul de comunicaţii eCall. În cazul producerii unui accident rutier, sistemele eCall instalate pe autoturismele de generaţie nouă sună automat la 112 şi transmit informaţiile utile echipajelor de salvare.

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*