România, absentă de la Târgul de Turism din Paris. ANAT: „Reuşim să aducem sub 1 milion de turişti/an pentru vacanţe”

Până unde poate merge incompetența angajaților din ministere? România nu are stand la unul dintre cele mai importante târguri de turism din Europa.

 foto: Facebook/ Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului

Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism (ANAT) acuză Ministerul Turismului că a fost incapabil să organizeze prezența țării noastre la unul dintre cele mai importante evenimente de profil din Europa: Târgul Internaţional de Turism de la Paris (IFTM Top Resa), care are loc în perioada 3-5 octombrie, scrie Monitorul de Cluj.

Conform unui comunicat al ANAT, citat de Agerpres, această decizie, cauzată de procedurile de achiziţie, va avea un impact negativ asupra promovării şi dezvoltării turismului românesc, aşa cum a fost şi decizia anulării participării României, cu stand, la Târgul Internaţional de la Berlin (ITB).

„Suntem revoltaţi de incapacitatea Ministerului de resort în a organiza participarea României la târgurile externe de turism. Guvernarea Cadariu, cea mai slabă pe partea de turism din ultimii 20 de ani, care s-a remarcat prin neputinţă, a ‘reuşit’ să ne priveze de participarea la târgurile internaţionale de turism de la Berlin şi de la Paris. Dacă lipsim la târgurile importante de turism, nu vom putea atrage niciodată turişti străini. Facem apel către domnul ministru Ştefan-Radu Oprea să schimbe legislaţia de achiziţii, pentru a ne permite să participăm la aceste târguri vitale pentru industria noastră”, a afirmat Alin Burcea, prim vicepreşedinte ANAT.

Al doilea târg ratat anul acesta

ANAT atrage atenția asupra importanței turismului pentru economia României și subliniază că este imperativ să avem miniștri calificați și bine pregătiți pentru a promova și dezvolta turismul românesc.

„Este a doua oară, anul acesta, când lipsim la un târg international de mare anvergură, primul fiind ITB Berlin. Asociația Națională a Agențiilor de Turism consideră că ministerul de resort trebuie să modifice urgent procedurile de achiziție. În 2024 nu trebuie să se mai repete aceste eșecuri, pentru a fi asigurate participările României la târgurile internaționale de turism. ANAT își exprimă dezamăgirea pentru a doua ratare a participării la un eveniment de mare anvergură europeană pentru promovarea României. Această absență a creat perturbări în organizarea firmelor de incoming și de turism. Au fost adresate, anul acesta, și cu multe luni înainte, invitații la întâlniri în stand care trebuie anulate, au fost rezervate bilete de avion și cazare”, declară Adrian Voican, vicepreședinte ANAT și coordonator al Comisiei de Incoming a ANAT.

România se promovează la Paris cu colantări pe 17 autobuze turistice şi pe 100 de panouri publicitare, ceea ce este meritoriu, susţin reprezentanţii asociaţiei, însă lipsa touroperatorilor de la târg împiedică atragerea de noi turiști în țară.

„Degeaba ne promovăm ca ţară, dacă touroperatorii şi companiile de turism nu au acces la târgul internaţional de turism de la Paris, în mod oficial, în standul României. Mai precis, degeaba ne promovăm dacă nu se creează parteneriate şi nu are cine să vândă”, precizează ANAT.

„Nu există nicio scuză”

De asemenea, Gheorghe Fodoreanu, expert în incoming (atragerea turiştilor străini) şi fost preşedinte ANAT, precum şi fondator al Comisiei de Incoming a ANAT, consideră că „nu este acceptabil ca România să nu participe la un târg internaţional important din cauza dificultăţilor legate de plăţi”.

„Referitor la decizia Ministerului de a anula participarea la târgul din Franţa din cauza existenţei unor proceduri nefericite referitoare la efectuarea plăţilor la un târg internaţional, nu există nicio scuză. Nu este acceptabil ca România să nu participe la un târg internaţional important din cauza dificultăţilor legate de plăţi. Această situaţie afectează grav imaginea ţării noastre şi şansele noastre de a atrage turişti străini. Asemenea situaţiei participării la alte târguri internaţionale, organizatorul târgului decide modalitatea de plată, nu ţara sau compania participantă”, a precizat Gheorghe Fodoreanu.

Potrivit acestuia, care are o vastă experienţă de colaborare cu piaţa de limbă franceză, turiştii francezi prezintă un reper esenţial pentru orice destinaţie, iar dacă aceştia sunt mulţumiţi de o ţară, înseamnă că aceasta are viitor turistic. Franţa reprezintă arbitrul calităţii serviciilor turistice din lumea întreagă, de pe piaţa mondială.

Consiliul de Brand Turistic Naţional al României situează Franţa printre cele 7 ţări declarate ca fiind prioritare pentru promovarea turistică externă, alături de state precum Italia, Germania, UK, Israel, Spania sau Polonia.

IFTM Top Resa este unul dintre cele mai importante târguri internaţionale de turism ale Franţei şi ale Europei, cu tradiţie din 1979. La actuala ediţie sunt prezente 170 de destinaţii, 1.400 de branduri turistice, 29.475 de profesionişti ai turismului din toată lumea şi vor fi organizate 80 de conferinţe şi workshopuri. Din Europa vor fi prezente 26 de agenţii de incoming, dintre care vor lipsi doar firme din România şi Bulgaria. Târgul de turism de la Paris reprezintă un format performant, care personalizează direcţia spre care se îndreaptă producţia turistică a lumii.

„Reuşim să aducem sub 1 milion de turişti/an pentru vacanţe”

ANAT solicită autorităţilor să acţioneze responsabil şi să depăşească obstacolele care împiedică participarea României la târgurile internaţionale de turism, inclusiv prin demararea schimbării procedurilor, recunoscând importanţa acestor evenimente pentru dezvoltarea turismului românesc.

„Dacă România nu îşi depăşeşte neputinţa şi nu vom putea să ne concentrăm pe promovare internaţională, vom rămâne la 1,5 milioane de turişti străini pe an. Dacă avem în vedere că jumătate reprezintă turism de afaceri, înseamnă că reuşim să aducem sub 1 milion de turişti/an pentru vacanţe, ceea ce este aproape patetic”, se mai precizează în comunicat.

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*