România, a doua cea mai mare piaţă pentru produse farmaceutice din Europa de Est. Venituri de 3,9 miliarde de euro în decurs de un an.

România a ajuns a doua cea mai mare piață din regiune în domeniul comerțului de produse farmaceutice, inclusiv online.

Foto: Arhivă

Sectorul comerţului electronic dedicat produselor farmaceutice înregistrează, la nivel global, o creştere fără precedent. Tendința de creștere se confirmă și în Europa de Est, iar România a devenit a doua cea mai mare piaţă din regiune, după Polonia, relevă datele unei analize de specialitate, publicate de agerpres.ro

Spre exemplu, anul trecut, au fost înregistrate 3 miliarde de vizite online pe astfel de platforme, respectiv o creştere de 34% faţă de 2021, conform analizei citate, iar Europa de Est prezintă a cincea cea mai mare creştere la nivel global în 2022 faţă de 2021, după alte zone precum Africa Subsahariană (98%), Asia de Vest (51%), Asia de Sud-Est (49%) şi Asia de Sud (40%).

La nivel regional mai extins, în Europa Centrală şi de Est, întregul sector farmaceutic înregistrează o creştere substanțială, iar România se află în topul ţărilor cu cea mai puternică dezvoltare a acestui segment.

În 2021, România a înregistrat peste 3,9 miliarde de euro venituri din domeniul farmaceutic, devenind a doua cea mai mare piaţă din regiune, după Polonia. Mai mult, evoluţia nu a fost doar una locală, exporturile României de produse farmaceutice au crescut constant, până la un total de 989 de milioane de euro în 2022. Această tendinţă ascendentă subliniază potenţialul de extindere rapidă şi pentru comerţul electronic farmaceutic în regiune.

Se estimează că piaţa europeană a platformelor online de produse farmaceutice va cunoaşte o expansiune semnificativă, în creștere de la 17,26 miliarde de dolari în 2021 la aproximativ 44,18 miliarde de dolari până în 2027, cu o rată de majorare anuală compusă (CAGR) de 16,95%.

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*