Pentru Serviciul Public Administrare a Domeniului Public și Privat (SPADPP) ridicarea de pe domeniul public a mașinilor abandonate sau fără stăpân este o activitate continuă, însemnând identificarea, somarea și urmărirea acestor situații care, în cazul în care proprietarii nu ridică aceste mașini de pe domeniul public, SPADPP va face acest lucru, iar apoi mașinile vor fi valorificate ca fier vechi.
O astfel de acțiune s-a desfășurat săptămâna trecută, când 9 autovehicule au fost ridicate deoarece, în urma somațiilor și anunțurilor publice efectuate, proprietarii sau deținătorii legali ai mașinilor nu au dat curs acestora. Scopul este acela de a elibera domeniul public, aceste mașini ocupând locuri de parcare atât de necesare.
În urma controalelor permanente efectuate în teren de către inspectorii Serviciului Public de Administrare a Domeniului Public și Privat Sibiu și în urma sesizărilor primite din partea cetățenilor prin intermediul aplicației Sibiu City App, email, E-administrație și a celor telefonice, în Municipiul Sibiu în cursul anului 2022 au fost identificate 441 autovehicule abandonate și fără stăpân. După afișarea somațiilor pe aceste mașini, în 215 cazuri proprietarii le-au ridicat. Pentru restul de 226 de autovehicule se parcurg procedurile legale pentru ca SPADPP să le poată ridica.
Odată ajunse în spațiul de depozitare, proprietarii care le revendică vor plăti taxa de ridicare de 100 lei, taxa de transport a autovehiculului de 100 de lei și tariful de depozitare a autovehiculului în valoare de 25 de lei/zi, dar și o amendă în valoare de 2.000 lei.
Pentru autovehiculele nerevendicate de proprietar sau pentru care nu s-a putut identifica proprietarul, cheltuielile prilejuite de ridicarea și depozitarea acestora se recuperează în urma valorificării autovehiculelor ca deșeuri de fier vechi printr-o licitație publică. Procedura este deschisă persoanelor fizice și juridice care dețin autorizație de mediu pentru dezmembrarea autovehiculelor. În acest an s-a organizat o licitație publică pentru valorificarea ca deșeuri de fier vechi a 45 autovehicule, suma obținută fiind de 62.440 lei.