„Plan josnic”. Cum a încercat să compromită un fost agent un inspector al poliției și familia acestuia, folosind inclusiv copii

Parchetul de pe lângă Tribunalul Sibiu și Judecătoria Sibiu au pus în executare mai multe mandate de percheziție domiciliară, în două cauze penale în care, prin prisma legăturilor dintre persoane implicate, se impunea efectuarea acestor activități într-o manieră coordonată și concomitentă, anunță prim-procurorul adjunct Ruginosu Mihaela, purtătorul de cuvânt al Parchetului de pe lângă Tribunalul Sibiu.

FOTO: pexels.com

Astfel, în cauza înregistrată pe rolul Parchetului de pe lângă Judecătoria Sibiu, au fost făcute 4 percheziții domiciliare la adrese la care locuiesc trei persoane din municipiul Sibiu, bănuite de înșelăciune, una având calitatea de autor, iar ceilalți doi având statutul de complici.

S-a reținut că, în cursul verii anului 2023, un bărbat în vârstă de 27 de ani (n.n. persoană din anturajul restrâns al unui fost agent de poliție rutieră, autor al faptelor ce urmează a fi descrise) prin prezentarea ca adevărată a unor fapte mincinoase, respectiv că societatea sa este un partener serios de afaceri și ca atare poate beneficia de încredere pentru încheierea unui contract de furnizări de produse petroliere, deși, în realitate, această societate nu desfășura nicio activitate comercială, cu atât mai puțin una care să implice consum de carburanți fosili, a determinat un director al unei societății de furnizare de produse petroliere din Sibiu să încheie un contract de furnizare de produse petroliere.  În baza acestui contract au fost livrate apoi cantități apreciabile de produse petroliere, în valoare totală de peste 52.000 lei, produse care, beneficiind de aportul celorlalți doi complici, au fost apoi valorificate de făptuitor mai multor persoane, iar, în final, aceste produse nu au fost plătite furnizorului indus în eroare.

De asemenea, în cauza înregistrată pe rolul Parchetului de pe lângă Tribunalul Sibiu, concomitent cu descinderile efectuate de organele judiciare în prima cauză, au avut loc tot 4 percheziții domiciliare la adresa din municipiul Sibiu a unui bărbat în vârstă de 47 de ani, fost agent de poliție din Biroul Rutier al Poliției Municipiului Sibiu, dar și la birourile a trei ofițeri de poliție din conducerea IPJ Sibiu, bănuiți de divulgarea informațiilor secrete de serviciu sau nepublice, în cazul fostului agent de poliție, și respectiv divulgare a informațiilor secrete de serviciu sau nepublice, în situația celor trei ofițeri de poliție din conducerea I.P.J. Sibiu.

În fapt, s-a reținut că persoana de sex masculin, în vârstă de 47 de ani, destituită de mai mult timp din funcția de agent de poliție al Biroului Rutier din cadrul Poliției Municipiului Sibiu,  atribuindu-și un rol de pretins justițiar, a început să desfășoare în mod constant activități de denigrare a organelor judiciare, dar și a altor instituții publice, prin publicarea pe pagina proprie de Facebook, a mai multor date sau informații necorespunzătoare realității sau chiar a unor date și informații reale, dar care, printr-o interpretare tendențioasă, au dus la conturarea unei percepții publice greșite asupra unor stări, situații sau împrejurări referitoare la normala funcționare a instituțiilor publice denigrate, cu precădere instituții din cadrul sistemului judiciar (poliție, parchete și instanțe de judecată), arată sursa citată.

În esență, beneficiind de informațiile secret de serviciu sau nedestinate publicității presupus a fi furnizate fără drept de către cei trei ofițeri de poliție de rang înalt din cadrul I.P.J. Sibiu referitoare la planificarea unor activități de control în interiorul acestei unități de poliție, la derularea unor examene pentru numirea în funcții de conducere a unor ofițeri, dar și referitoare la cercetările disciplinare privind pe anumiți polițiști, fostul agent de poliție rutieră din Sibiu, în perioada februarie 2023 – aprilie 2024, a divulgat publicului astfel de date și informații secrete de serviciu sau nepublice, prin intermediul unor postări pe pagina proprie de Facebook, însoțite de comentarii apte a contura stări, situații sau împrejurări nereale cu scopul de a denigra conducerea organelor judiciare.  

„Dată fiind modalitatea concretă de comiterea a faptei, forma continuată a acestor activități executate de persoanele bănuite, scopul urmărit de făptuitori, respectiv denigrarea nejustificată a instituțiilor publice, cu precădere a organelor judiciare, având în vedere și calitatea persoanelor implicate în structura de scurgere de informații, se poate observa cert existența unui grad sporit de pericol pentru ordinea publică.

Astfel, pe de-o parte, se remarcă un caracter perfect conștient și chiar planificat, pe termen scurt, mediu și lung, al acțiunilor concertate desfășurate de acest fost polițist rutier, care a ales să recurgă la astfel de acte de prezentare publică a unor date sau informații secrete de serviciu sau nedestinate publicității, urmărind sau acceptând punerea în pericol a relațiilor de serviciu proteguite de norma penală de incriminare.

Pe de altă parte se mai observă și activitatea acestui fost polițist de a-și atrage adepți și prozeliți, unii chiar din rândul ofițerilor de poliție de rang înalt cu acces la date sau informații secret de serviciu sau nedestinate publicității, dar și a foștilor polițiști ori polițiști judecați pentru fapte de corupție, dar şi a unei persoane de sex masculin de 27 de ani, autor al faptei de înșelăciune descrise la punctul 1 al prezentului comunicat, faptă cunoscută de altfel de fostul polițist rutier.

În încercarea sa de denigrare a sistemului judiciar, fostul poliţist a recurs la crearea unor situații fictive cu implicații asupra prestigiului instituțiilor şi se remarcă activitatea acestuia de  a intra în contact cu un alt fost ofițer de poliție şi de a ticlui pretinse probe spre a-l denigra pe inspectorul șef al I.P.J. Sibiu prin prisma existenței unor pretinse carențe în creșterea și educarea fiului său minor în vârstă de 15 ani”, se arată în comunicat.

Astfel, în prima decadă a lunii aprilie 2024, fostul agent rutier și fostul ofițer al I.P.J. Sibiu au convenit ca fiica celui din urmă, în vârstă de aproximativ 15 ani, să îl abordeze pe fiul cel mic al inspectorului șef al I.P.J. Sibiu și să culeagă diferite informații de la acel minor spre a reuși apoi denigrarea chestorului de poliție.

De asemenea, în cadrul acelor discuții, fostul comisar de poliție a fost de acord să își determine fiica minoră să se apropie de fiul minor al inspectorului șef al I.P.J. Sibiu și să îl atragă în anumite anturaje compromițătoare, prilej cu care urma a înregistra acele momente, iar apoi să remită înregistrările tatălui ei care să le transmită fostului agent rutier în vederea publicării pe pagina sa de Facebook.

„Ba mai mult, în scopul aducerii la îndeplinire a planului său josnic, în cadrul unor discuții purtate cu un alt agent rutier, care în prezent este trimis în judecată pentru comiterea unei multitudini de infracțiuni de corupție, fostul agent de poliție rutieră a afirmat că va determina un presupus traficant de droguri de pe raza municipiului Sibiu, cunoscut al acestui fost polițist, să îl corupă și să îl convingă pe fiul minor al inspectorului șef al I.P.J. Sibiu să cumpere substanțe interzise, iar apoi îi va face <flagrantul>.

După expunerea acestui plan ce urma a fi pus în aplicare, prin folosirea unei minore, față de fiul de 15 ani inspectorului șef al I.P.J. Sibiu, același fost agent rutier  a reliefat un alt plan îndreptat asupra familiei șefului structurii județene de poliție.

Astfel, crezând în mod total eronat că fiul minor al inspectorului șef ar fi condus în trecut vehiculul Mini Cooper deținut de chestorul de polițe, fostul agent rutier a precizat că va urmări vehiculul marca BMW al familiei inspectorului șef și, în cazul în care ar constata că autovehiculul este condus de minor, va tampona intenționat acel autoturism, fiindu-i indiferent, într-o atare ipoteză, că va răni sau că va ucide pe cineva”, mai transmite sursa citată.

S-a optat pentru prezentarea în detaliu a acestui caz, cu toate implicațiile sale, pentru o corectă informare a opinie publice asupra riscurilor constante la care sunt supuși membrii și conducătorii unor instituții publice, cu precădere a celor din sistemul judiciar, atunci când, în virtutea atribuțiilor de serviciu, ajung să contribuie la destructurarea unor activități infracționale.

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*