Lângă Aiud se construiește un terminal multimodal de interes regional. El va fi operat de filiala românească a operatorului de logistică DP World

Prezent în România prin DP World România Constanța, unde operează un terminal portuar, DP World Logistics România, filiala grupului DP World cu sediul în Dubai, Emiratele Arabe Unite, a anunțat marți, la Alba Iulia, că a demarat construcția terminalului multimodal de la Decea (Mirăslău), de lângă Aiud.

Cosmin Cârstea, CEO al celor două companii DP World din România, spune că demarararea lucrărilor de construire a terminalul vine la mai bine de cinci ani de la nașterea proiectului. „Suntem astăzi aici ca să arătăm partenerilor noștri prezenți și viitori că suntem o companie serioasă, că facem ceea ce promitem”.

Noul proiect al grupului vizează o investiție de aproximativ 15 milioane de euro și va avea ca finalitate realizarea și operarea unui terminal multimodal de importanță regională, care va avea capacitatea să servească interesele economice pe o rază de aproximativ 70 de km, interesând, ca atare, actori economici din județele Alba, Cluj, Mureș, Sibiu sau Hunedoara. Este vorba despre un terminal de destinație, dar care va putea fi folosit și ca terminal de origine pentru agenții locali interesați.

„Noi suntem facilitatori de comerț”, explică CEO-ul Cosmin Cârstea filosofia operatorului de logistică pe care îl conduce. „Ajutăm agenții economici care vor să exporte să își livreze mărfurile în condiții mai bune, mai repede și mai ieftin”, spune Cârstea, care mai dezvăluie că cercetările exploratorii premergătoare făcute de compania sa au evidențiat o cerere importantă pe piață pentru astfel de servicii.

default

Decea a fost aleasă ca urmare a faptului că este situat lângă autostrada A10, cu conexiune la infrastructura de cale ferată electrificată, aproape de Alba Iulia și Cluj-Napoca (cu acces la aeroportul internațional Avram Iancu), aflându-se la 210 km de granița cu Ungaria. Astfel, el va conecta mult mai ușor zona centrală a țării atât cu Portul Constanța dar și cu principalele porturi ale Mării Adriatice și Mării Nordului și de acolo cu clienți din jurul lumii.

Reprezentanții DP World cred că localizarea sa și legăturile rutiere și feroviare, precum și interoperabilitatea cu terminalul maritim DP World Constanța deschid noi oportunități pentru producătorii și distribuitorii români. Avantajele nu se vor limita la reducerea costurilor, ci vor include și acces la expertiza internațională a angajaților DP World, precum și la rețeaua de terminale logistice, porturi și servicii maritime gestionate în rețeaua DP World.

„Dacă totul merge bine, conform planului, terminalul ar putea să fie operațional aproximativ peste un an, în prima jumătate a lui 2023”, estimează Cosmin Cârstea.

default

„DP World își dorește ca proiectul să transforme modul în care se transportă marfa în România și din România în toată lumea”, spune CEO Cosmin Cârstea.

Răspunzând la întrebarea ce beneficii va oferi terminalul multimodal de la Decea, CEO DP Logistics România spune că toți producătorii și distribuitorii de mărfuri din Ardeal vor putea livra produse oriunde în jurul lumii, mult mai ușor, rapid și la un preț mai avantajos decât o făceau până acum. Transportul containerizat contribuie de asemenea și la reducerea șanselor de furt, accidente sau stricăciuni a mărfii transportate.

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*