Deputatul Constantin Șovăială (PNL) prezintă măsurile de sprijin luate de Guvern | DECLARAȚIE DE PRESĂ

De ce guvernul Orban a adoptat o noua OUG pentru modificarea si completarea completarea Ordonanței de Urgență a Guvernului nr. 30/2020?

❗️Pentru a simplifica procedura de acces la fondurile alocate de stat pentru somaj tehnic in perioada actualei crize
❗️Pentru a detalia procedurile de aplicare
❗️Pentru a prelua sugestiile primite de la societatea civila
Care este perioada de referinta pentru toate prevederile de mai jos?
❗️Perioada Decretului Presedintelui Romaniei – 16 martie – 16 aprilie a.c.
Cine poate beneficia de somaj tehnic platit de stat in aceasta perioada?
❗️Orice angajator care a inchis temporar total sau partial/a redus activitatea ca urmare a efectelor epidemiei COVID 19, si a evidentiat in REVISAL angajatii carora le intrerupe temporar total/partial contractul individual de munca (CIM). Somajul tehnic, conform codului muncii se acorda exclusiv angajatilor avand CIM.
✓ reduc sau întrerup temporar activitatea total sau parţial ca urmare a efectelor epidemiei COVID-19, pe perioada stării de urgenţă decretate, în baza unei declarații pe propria răspundere;
Prevederea se aplica si cluburilor de fotbal si ONG, practic oricarui angajator avand salariati cu forma de angajare CIM.
Cine poate beneficia de alte indemnizatii similare somajui tehnic platit de stat in aceasta perioada?
❗️Orice PFA, intreprindere individuala, persoane care obtin venituri exclusiv din contracte de drepturi de autor sau drepturi conexe, structurile sportive avand contracte de activitate sportiva.
Ce sume se primesc?​
❗️Angajatorii cu angajati avand CIM: pentru fiecare persoana – 75% din salariul brut al angajatului sau maxim 75% din castigul salarial mediu brut.
Categoriile tip PFA, II, cei angajati cu drepturi de autor, orice forma de munca aferenta meseriilor liberale: indemnizatie lunara egala cu 75% din castigul salarial mediu brut.
Structurile sportive pentru persoanele avand contracte de activitate sportiva – 75% din drepturile in bani aferente contraprestatiei sportive sau maxim 75% din castigul salarial mediu brut.
Angajatorii pot, daca doresc, sa suplimenteze sumele pana la minim 75% din salariu, conform Codului Muncii.
Unde se depun documentele pentru a obtine fondurile?
❗️Angajatorii cu angajati prin CIM la ANOFM/AJOFM-urile din judetele in care au sediul social.
Celelalte forme de munca – PFA, II, etc la ANPIS/AJPIS-urile din judete.
Ce documente depun?
❗️Angajatorii: Cerere semnata si datata de catre angajator, Declaratie pe propria raspundere si lista angajati aflati in somaj tehnic.
Alte forme: Cerere semnata si datata de catre angajator si Declaratie.
❗️Atentie: in Declaratie li se cere sa certifice faptul ca informatiile sunt adevarate si li se prezinta consecinta juridica a prezentarii unor informatii false. Raspunderea este a angajatorului/persoanei care depune Cererea.
Cand se pot depune documentele?
❗️Pentru angajatorii care depun la ANOFM:
• Pentru 16 – 31 martie incepand cu 1 aprilie.
• Pentru 1 aprilie – 16 aprilie incepand cu 1 mai.
Pentru celelalte catgorii: Pana in data de 10 ale lunii (aprilie/mai).
Cum se pot depune documentele?
❗️Electronic
La ANOFM – s-au creat adrese speciale in fiecare judet
❗️La ANPIS – sunt in curs de creare adrese dedicate in fiecare judet.
In cat timp primesc angajatorii banii?
❗️Angajatorii care depun la ANOFM: in 15 zile de la depunere documente
Celelalte categorii care depun la ANPIS: in 10 zile de la depunere.
Care este obligatia angajatorului dupa ce primeste banii?​​​​​​
❗️Sa plateasca sumele anjatilor aflati in somaj tehnic in 3 zile.
Exceptii?
✓ În situația în care un angajat are încheiate mai multe contracte individuale de muncă din care, cel puțin un contract cu normă întreagă este activ pe perioada instituirii stării de urgență, acesta nu beneficiază de indemnizația în cauză.
✓ În situația în care un angajat are încheiate mai multe contracte individuale de muncă și toate sunt suspendate ca urmare a instituirii stării de urgență, acesta beneficiază de indemnizația aferentă contractului individual de muncă cel mai avantajos.
Controlul asupra sumelor primite​ se va face exclusiv după perioada crizei.

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Descoperă mai multe la Ziarul Mesagerul de Sibiu

Abonează-te acum ca să citești în continuare și să ai acces la întreaga arhivă.

Continuă lectura