În luna octombrie 2025, inspectorii sociali ai Agenției Județene pentru Plăți și Inspecție Socială Sibiu au desfășurat 31 misiuni de inspecție socială.

Foto: Mesagerul de Sibiu
Acțiunile de control au avut ca obiective:
-
Verificarea respectării standardelor minime de calitate obligatorii pentru funcționarea serviciilor sociale;
-
Evaluarea serviciilor sociale în vederea acordării licenței de funcționare/unei noi licențe de funcționare;
-
Verificarea îndeplinirii de către serviciile publice de asistență socială a atribuțiilor stabilite de Legea nr.292/2011, Legea nr.17/2000 R, Hotărârea Guvernului nr.886/2000, cu privire la acordarea serviciilor sociale vârstnicilor ;
-
Verificarea îndeplinirii de către serviciile publice de asistență socială a atribuțiilor stabilite de Legea nr.272/2004 R, Legea nr.217/2003, Hotărârea Guvernului nr.797/2017, anexa 2, cu privire la protecția copiiilor aflați în situație de victimă/martori violență domestică, risc de separare de familie.
-
Verificarea respectării de către DGASPC Sibiu a prevederilor Legii nr.272/2004 privind admiterea, menținerea și revocarea măsurii de protecție specială în serviciile sociale rezidențiale publice și private destinate copilului.
-
Verificarea condițiilor de organizare și funcționare a serviciilor sociale rezidențiale destinate copiilor/tinerilor pentru care s-a instituit măsura plasamentului.
-
Asigurarea accesului neîngrădit al persoanelor cu dizabilități locomotorii în spații comerciale din municipiul Sibiu.
Pe parcursul acțiunilor de control s-au identificat o serie de deficiențe, printre care cele mai des intâlnite au fost:
-
Neacordarea pachetului minim de asistență socială, a activităților de asistență și suport, în baza Planului individual de intervenție.










