Numărul înmatriculărilor de autoturisme a scăzut ușor în 2021, față de anul anterior. Care au fost cele mai căutate mărci de mașini, în România, în 2021?
În 2021, vânzările de autovehicule noi au scăzut ușor față de anul precedent, în timp ce vânzările de autoturisme second-hand au crescut, arată statisticile Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA).
Totodată, mașinile second-hand Volkswagen înmatriculate anul trecut în România (98.097 unități) au reprezentat 83% din totalul mașinilor vândute în ultimele 12 luni la noi în țară (121.208 unități).
Astfel, în cele 12 luni ale anului trecut în România s-au vândut 121.208 autoturisme noi, în scădere cu 4,1% față de 2020. În același timp, s-au înmatriculat 395.759 de autoturisme second-hand, în creștere cu 3,7% față de 2020.
Cele mai vândute mărci auto, în 2021
În ceea ce privește mărcile alese de românii care au cumpărat autotusime noi, topul arată în felul următor:
1) Dacia (34.778 unități)
2) Hyundai (9.532 unități)
3) Toyota (8.942 unități)
4) Ford (8.195 unități)
5) Renault (8.125 unități)
Ce mărci de mașini second-hand au cumpărat românii?
În cazul autoturismelor second-hand cumpărate în 2021, topul este compus din mărcile:
1) Volkswagen (98.097 unități)
2) Audi (38.514 unități)
3) BMW (38.481 unități)
4) Ford (27.433 unități)
5) Opel (25.684 unități)
Înmatriculările de autoturisme „verzi” s-au dublat în 2021
Înmatriculările de autoturisme ecologice (electrice 100% şi hibride plug-in), precum şi full hybrid s-au dublat în România, în cursul anului 2021, iar cota de piaţă a ajuns la 15,5%, de 2,2 ori mai mare raportat la anul precedent, arată datele Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).
Statistica oficială relevă faptul că, anul trecut, cota de piaţă de autoturismelor „verzi” era de 7,1%.
Potrivit sursei citate, la fel ca în 2020, când, deşi s-a înregistrat o scădere a achiziţiilor de autoturisme în general, cele prietenoase cu mediul au performat, în anul 2021, achiziţiile din această categorie s-au dublat (+109,1%), de la an la an. În acest context, este de remarcat creşterea importantă a autoturismelor plug-in hybrid (+178,9%), raportat la perioada de referinţă.
În clasamentul celor mai vândute autoturisme 100% electrice, în cele 12 luni ale anului trecut, pe primul loc se află Dacia Spring, cu 3.068 de unităţi, model lansat în anul 2021, urmat de Volkswagen Up! – cu 435 de unităţi (+139%) şi Hyundai Kona (384 unităţi, +114,5%).
În ceea ce priveşte autoturismele Plug- in, top 3 pe modele este condus de Renault Captur – cu 269 de unităţi (creştere de 14 ori faţă de anul 2020), Ford Kuga (261 unităţi, +203,5%) şi Hyundai Tucson (229 unităţi, versiune lansată în anul 2021).
Totodată, categoria autoturismelor hibride, fără reîncărcare din surse externe, are pe primul loc Toyota Corolla – cu 2.134 de unităţi, în creştere cu 76,2% faţă de 2020, urmată de Toyota C-HR (2.093 de unităţi, +32,7%) şi Toyota RAV4 (1.610 unităţi, +75,6%).
Cele mai multe achiziţii de autoturisme în cele 12 luni din 2021 au fost realizate de către persoanele juridice, care acoperă 54% din totalul achiziţiilor de autoturisme, restul de 46% fiind în dreptul persoanelor fizice.
Producţia naţională de autoturisme a scăzut cu 3,96% în 2021
Producţia de autoturisme în România a ajuns anul trecut la un volum de 420.755 de unităţi, în scădere cu 3,96% faţă de 2020, arată datele Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România (ACAROM).
În 2020, producţia totală de autoturisme din România era de 438.107 de unităţi.
Conform datelor centralizate, dintre cele 420.755 de autoturisme produse la nivel naţional în 2021, un număr de 257.405 de unităţi erau Dacia, iar 163.350 de unităţi marca Ford.
Doar la nivelul lunii decembrie 2021 au fost produse pe plan local 40.803 de autoturisme, în scădere cu aproape 13% faţă de noiembrie, când au fost înregistrate 46.773 de autoturisme.
Din totalul raportat în decembrie, 23.421 de unităţi au fost produse la uzina Dacia, iar 17.382 de unităţi la uzina Ford din Craiova.