Zborurile intercontinentale ar deschide porțile asiaticilor și americanilor spre Cluj-Transilvania

Planuri mari pentru conducerea Aeroportului Internațional „Avram Iancu” Cluj (AIAIC), care anunță mișcări masive încă de anul viitor.

Având în vedere că aeroportul este în fază avansată să obțină circa 7 milioane de euro din fonduri europene, jumătate din suma necesară îndeplinirii obiectivului, directorul general al AIAIC, David Ciceo, anunță startul lucrărilor pentru noua cale de rulare. Astfel, aeronavele Airbus 320 sau Boeing 737 nu vor mai avea restricții, în condițiile în care doar 5% din avioane pot accesa actuala cale de rulare, care este, practic, vechea pistă de aterizare/decolare.

Primăvara anului 2021 este data fixată pentru finalizarea investiției, care va fi completată din venituri proprii, susține Ciceo. De asemenea, alte 7 milioane de euro ar putea fi obținute pentru noile echipamente de securitate. Ulterior, pasagerii nu vor mai fi nevoiți să scoată lichidele și aparatura electronică din bagaje. Totodată, în ultimele luni s-au montat și defibrilatoare la Aeroportul Cluj.

„Avem un proiect să extindem și locurile de parcare (n.red. pentru avioane). Chiar dacă am făcut, din 2014 încoace, 8 locuri de parcare, ele nu sunt suficiente. Avem 10-11 avioane poziționate în fiecare noapte, avem și aeronave redirecționate din cauza vremii, plus cursele charter”, a precizat David Ciceo, într-o emisiune radio, oferind detalii și despre proiectul noului terminal. Acesta ar urma să aibă cel puțin 25.000 mp, la un cost de circa 10 milioane de euro și operabil în 4-5 ani, potrivit celor mai optimiste opinii.

„Este urgent noul terminal, să fie modern. Peste 10 ani, pasagerul de pe Aeroportul Cluj va întâlni doar angajatul care face controlul de securitate. Până în avion nu va mai întâlni nicio altă persoană. (…) Până în 2050, ne propunem zero emisii de carbon. Este foarte greu, dar vom avea în vedere aceste aspecte în toate proiectele ce urmează”, a punctat directorul general al AIAIC.

ZBOR LA NEW YORK ÎNCĂ DIN 2026?

David Ciceo afirmă că extinderea pistei de aterizare/decolare la 3.400 metri este „un vis real”. Acesta a confirmat că pista extinsă este prioritatea primordială a Aeroportului Cluj și speră ca în bugetul pe anul 2020 să fie alocate „sume corespunzătoare” pentru acest obiectiv. Odată cu devierea Someșului Mic și lucrările de extindere finalizate, 2026 este termenul optimist oferit de Ciceo pentru zborurile intercontinentale via SUA și Asia.

„Există un potențial extraordinar pentru aeroporturile regionale în ceea ce privește traficul intercontinental. Am fost invitat la Bangkok, în aprilie voi vorbi despre potențialul aeroporturilor regionale din Europa pentru zborurile directe în Asia. Bineînțeles, voi vorbi și despre potențialul Aeroportului Cluj. Pe lângă New York, ne va interesa și foarte mult Asia, potențialul românilor de a zbura în Asia, dar și asiaticii să vină aici”, a declarat Ciceo.

„India, China și alte țări asiatice au o dezvoltare senzațională în ceea ce privește aviația. (…) Am demarat deja discuțiile cu reprezentanții din New York, Transilvania este de referință. Odată cu deschiderea unor legături directe cu New York, foarte mulți americani și-ar dori să vină în vizită la Cluj”, a conchis directorul general al Aeroportului Cluj.


Raymond FÜSTÖS

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*