Dacă iniţial conducerea Aeroportului Transilvania din Târgu Mureş anunţa că pentru următoarele două săptămâni Wizz Air a decis să îşi mute toate cursele pe Aeroportul din Cluj-Napoca, se pare că termenul s-a prelungit la un an.
David Ciceo a comentat la un post de radio local care au fost argumentele care au stat la baza deciziei companiei Wizz Air de a transfera, începând de săptămâna trecută, cursele internaţionale ce decolau de la Târgu Mureş, la Cluj-Napoca.
“Aeroportul Târgu Mureş a fost nevoit să publice capacitatea portantă reală pe care o are pista. Capacitatea portantă a pistei, publicată anterior, nu era reală iar Autoritatea Aeronautică Civilă a luat măsurile necesare pentru determinarea capacităţii reale şi pentru publicarea acestei capacităţi. Conform capacităţii portante, numărul de zboruri este limitat pentru o astfel de pistă, astfel că o parte din trafic o să vină pe Aeroportul Cluj. Capacitatea portantă nu este dată numai de grosimea betonului, este dată şi de gradul de fundare, din acest motiv pentru Aeroportul Cluj au fost necesare lucrări suplimentare, impuse de experţi pentru fundaţie, având în vedere caracteristicile solului. Prin finalizarea pistei am evitat un dezastru nu numai pentru aeroport dar și pentru economia clujeană. Au publicat luna trecută (cei de la Târgu Mureș – n.a.). Trebuiau să ia anumite măsuri, dar mai ales operatorii aerieni trebuie să aterizeze pe aeroporturi care îndeplinesc integral condiţiile de siguranţă ale pasagerilor şi aeronavelor. După cum se cunoaşte, este o competiţie între aeroportul Cluj şi Târgu Mureş dar ce ne-a deranjat a fost competiţia incorectă – pentru că aeroportul Mureş a fost finanţat nelegal de către Consiliul Judeţean Mureş”, a declarat David Ciceo.
În opinia lui Ciceo, modernizarea pistei la aeroportul din Târgu Mureş va dura aproape un an.
“Vor putea opera aeronavele cu o capacitate mai mică acolo şi probabil vor lua măsuri în perioada următoare de îmbunătăţire a caracteristicilor pistei. Aceste zboruri se vor putea întoarce a Târgu Mureş. O eventuală remediere ar fi de durată, aproape un an, având în vedere că trebuie refăcută integral pista. După cum am menţionat capacitatea portantă nu este legată numai de beton, este legată de stratul de fundare. Pentru a îmbunătăţi semnificativ pista le trebuie o pistă total nouă“, a mai spus Ciceo.
Potrivit unor documente, pe Aeroportul Transilvania din Târgu Mureş s-a instituit recent o restricţie de capacitate potrivit căreia pe căile de rurale şi platforma aeroportului nu pot găzdui aeronave a căror greutate depăşeşte 5700 de kilograme.
Consiliul Judeţean Mureş ar putea să apeleze inclusiv la un credit bancar pentru a putea remedia problemele semnalate la pista de decolare/aterizare de către Autoritatea Aeronautică Civilă din România, lucrarea fiind estimată la circa 77 milioane de lei.