Vânzările din comerţul cu amănuntul în magazinele clasice au scăzut per ansamblu cu 25,3% în ianuarie 2018, faţă de decembrie 2017, dar în comerţul online livrările au crescut cu 0,8%, reiese din datele comunicate azi de Institutul Naţional de Statistică (INS).
Faţă de ianuarie 2017, comerţul clasic a crescut în ianuarie 2018 cu 11,1%, iar cel online – cu 65,4%.
„Volumul cifrei de afaceri pentru comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie brută, în luna ianuarie 2018, comparativ cu luna precedentă, a scăzut pe ansamblu cu 25,3%, ca urmare a scăderii vânzărilor de produse nealimentare (-29,5%), vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun (-24,7%) şi comerţului cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (-17,7%)”, se arată într-un comunicat al INS.
În funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, în luna ianuarie 2018, comparativ cu luna precedentă, afacerile din comerţul cu amănuntul au scăzut pe ansamblu cu 0,9%, ca urmare a scăderii vânzărilor de produse nealimentare (-1,8%), comerţului cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (-1,2%) şi vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun (-0,1%).
În schimb, comparativ cu ianuarie 2017, comerţul cu amănuntul a înregistrat o creştere cu 11,1% în ianuarie 2018.