Grupul consilierilor locali ai Alianței USR PLUS Sibiu a făcut demersuri pentru implementarea semnăturii electronice în relația cu Primăria Sibiu.
În acest sens, a depus spre aprobare în Consiliul Local Sibiu proiectul de hotărâre pentru „Procedura privind tipul de semnătură electronică aplicabilă pentru utilizarea de către persoanele fizice și juridice a serviciilor disponibile online prestate de Primăria Municipiului Sibiu”.
Propunerea vine în contextul situației epidemiologice din municipiul Sibiu unde, din cauza răspândirii virusului SARS-Cov2, este necesară organizarea activității autorităților publice locale astfel încât să fie evitat, pe cât posibil, contactul direct între persoane și trebuie utilizate mijloacele electronice de comunicare. „Implementarea semnăturii electronice la nivelul Primăriei Sibiu este un salt semnificativ către digitalizarea serviciilor publice oferite online, un salt spre modernizare, transparență și eficiență a Primăriei în relația cu cetățenii”, susține Raul Apostoiu, consilier local USR PLUS.
Proiectul inițiat de consilierii locali ai Alianței USR PLUS include:
- depunerea documentelor semnate electronic se poate face prin platforma online www.sibiu.ro sau prin e-mail pentru departamentele din cadrul primăriei care nu au o disponibilă o platformă online
- departamentele din cadrul Primăriei municipiului Sibiu sunt obligate să primească documentele semnate cu semnătură electronică, transmise de persoane fizice și juridice, cu respectarea prevederilor legilor speciale în vigoare
- actele emise în format electronic de către Primăria municipiului Sibiu vor fi semnate cu semnătură electronică fiind asimilate înscrisurilor originale/emise în format fizic
- documente emise de Primăria municipiului Sibiu ca urmare a primirii documentelor semnate electronic de la persoane fizice sau juridice se comunică tot în format electronic, cu excepția situației în care există o cerere contrară.
De asemenea, beneficiile introducerii semnăturii electronice sunt multiple:
● Cetățenii nu vor mai fi nevoiți să se deplaseze la ghișeele primăriei pentru a depune acte, totul se va putea face în perfectă siguranță și confort prin mijloacele de comunicare online.
● Documentele semnate electronic vor putea fi încărcate online pe platforma e-Administrație de pe site-ul primăriei www.sibiu.ro sau trimise prin e-mail direct departamentului unde faceți solicitarea.
● Semnătura electronică are același efect juridic ca și semnătura olografă, dar este mult mai sigură, pentru că nu poate fi replicată.
● Folosind semnătura electronică pot fi semnate toate actele emise de dumneavoastră sau de instituția pe care o reprezentati (cereri, facturi, declarații, avize, contracte, petiții).
● Protejăm natura prin eliminarea totală a consumului de hârtie.