UNICEF trage un semnal de alarmă. Închiderea școlilor în timpul pandemiei continuă să afecteze peste 400 de milioane de copii

Peste 400 de milioane de elevi sunt în continuare afectați de închiderea totală sau parțială a școlilor în timpul pandemiei de COVID-19. UNICEF estimează că unii copii mai vulnerabili nu s-au mai întors la cursuri după redeschiderea școlilor.

Şcolile din 23 de ţări, cu 405 milioane de elevi, sunt încă închise parţial sau total din cauza COVID-19, atenţionează Fondul Naţiunilor Unite pentru Copii (UNICEF), transmite miercuri BBC.

UNICEF estimează că 147 de milioane de copii au ratat în ultimii doi ani cel puţin jumătate din cursurile cu prezenţă fizică, iar unii copii vulnerabili, în special fetele, nu s-au întors în şcolile care s-au redeschis.

„Copiii sunt victimele ascunse ale pandemiei”

Potrivit directorului executiv al UNICEF, Catherine Russell, „copiii sunt victimele ascunse ale pandemiei”.

Deşi copiii au fost mai puţin vulnerabili la cele mai grave efecte ale coronavirusului asupra sănătăţii, viaţa lor a fost dată peste cap de închiderea şcolilor din cauza pandemiei, notează BBC.

În martie 2020, 150 de ţări din întreaga lume şi-au închis complet şcolile, cu închideri parţiale în alte 10. Doi ani mai târziu, în 19 dintre ele unele şcoli sunt încă închise; în alte patru – Filipine, Honduras, Insulele Solomon şi Vanuatu, în Pacificul de Sud – cel puţin 70% dintre şcoli rămân închise, proporţie considerată de UNICEF drept închidere totală, relatează Monitorul de Cluj.

Mai mult, „vedem copii care se întorc la şcoală şi care citeau înainte, iar acum nu ştiu să citească, care făceau socoteli înainte, iar acum nu pot face asta”, a notat Russell pentru BBC News.

Directoarea UNICEF afirmă că se teme cel mai mult pentru cei care au abandonat şcoala şi riscă să devină vulnerabili la exploatare.

„Unii copii, pentru că familiile lor erau atât de sărace, au trecut în rândul forţei de muncă”, a spus ea. La rândul lor, „fetele au ajuns să accepte căsătorii timpurii – ceea ce este o soartă îngrozitoare”, a adăugat responsabila UNICEF.

În Filipine – unde copiii s-au confruntat şi cu restricţii în ce priveşte joaca afară – câteva şcoli au început să se redeschidă în toamnă, dar majoritatea elevilor rămân acasă. În Uganda, când şcolile s-au redeschis, în ianuarie anul acesta, aproximativ unul din 10 elevi nu s-au mai întors în bănci. Numeroase clădiri şcolare au fost afectate şi de recentele inundaţii extreme, UNICEF furnizând 457 de corturi pentru continuarea procesului educaţional.

În Africa subsahariană, abilităţile de citire, scriere şi matematică erau cele mai scăzute chiar înainte de pandemie, menţionează UNICEF.

Organizaţia ONU, care a strâns date din 122 de ţări, a mai atenţionat că doar 60% au publicat planuri de redresare a educaţiei, sugerând că această problemă nu a fost încă luată în serios. Avertizând că pandemia a dezvăluit şi a adâncit inegalităţile profunde în ce priveşte accesul copiilor la educaţie, UNICEF solicită creşterea investiţiilor pentru a evita o reacţie devastatoare în lanţ asupra şanselor copiilor în viaţă.

Ponderea ajutorului străin pentru dezvoltare acordat educaţiei la nivel global a scăzut de la 8,8% în 2019 la 5,5% în 2020, menţionează BBC.

Potrivit responsabilei UNICEF, ministerele educaţiei din întreaga lume trebuie să elaboreze planuri, dar este nevoie şi de un angajament global pentru a contribui la redresarea educaţiei.

„Trebuie să ne angajăm cu adevărat să avem grijă de aceşti copii, astfel încât să poată prospera”, a spus Russell.

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*