Asociaţia HID – Centrul Cultural Maghiar din Sibiu și Oficiul de Turism al Ungariei au organizat Conferinţa Maghiară de Turism la Sibiu.
Evenimentul a avut loc în perioada 19-20 octombrie, la Pavilionul Multicultural ASTRA din Dumbrava Sibiului, și a avut ca scop promovarea reciprocă a turismului maghiar și a celui sibian. Conferința a fost împărțită în două zile, una dedicată promovării Sibiului, iar cea de-a doua a fost rezervată pentru prezentarea turistică a mai multor orașe maghiare, precum și a turismului maghiar balnear și medical.
Sibiul, un partener serios
Prima zi, cea de miercuri, a fost dedicată promovării Sibiului, atât din punct de vedere turistic, cât și din punct de vedere cultural și gastromic, în condițiile în care Sibiul va deveni Regiune Gastronomică Europeană în 2019. Astfel, programul a inclus prelegeri din partea reprezentanților organizaților și instituțiilor administrative și cultural din Sibiu. Au vorbit despre atuurile turistice și culturale ale Sibiului cei care conduc Primăria Sibiu, Muzeul Național Brukenthal, CNM ASTRA, Asociația Județeană de Turism Sibiu, Arena Platoș, Centrul Cultural Maghiar Sibiu și Carpathian Travel Center. Ziua s-a încheiat cu un tur ghidat al orașului Sibiu, în limba maghiară.
La rândul său, Serfozo Levente, din partea Centrul Cultural Maghiar din Sibiu, a declarat că era nevoie de o astfel de conferință de turism, deoarece turiștii sibieni și nu numai pot cunoaște mai bine oferta țării vecine și reciproc, turiștii maghiari vor fi mai familiarizați cu atracțiile turistice ale Sibiului.
Românii, în topul turiștilor în țara vecină
Ieri, ziua de promovare a turismului maghiar s-a intitulat generic „Câmpia maghiară – regiunea termală a Europei“. Budapesta este capitala spa-urilor din Europa, iar câmpia maghiară este „capitala“ termală a Europei, în condițiile în care sub 80 la sută din teritoriul Ungariei se găsesc ape și izvoare termale. Oaspeții maghiari au precizat că turiștii români se află pe locul III în ceea ce privește turismul balnear și medical din țara vecină. Totodată, zonele de spa și aqua-park-urile maghiare se află la mare căutare printre români.
Julia Soos, director pentru România a Oficiului de Turism al Ungariei, spune că atracțiile turistice ale Ungariei pentru turiștii români se află în continuă dezvoltare, mai ales în ceea ce privește turismul de familie, aceasta prezentând și facilitățile turistice pe care le oferă țara vecină, cu o tradiție îndelungată în turismul balnear.
În cadrul conferinței, autoritățile locale și reprezentanții unor hoteluri turistice din mai multe orașe din Ungaria și-au prezentat oferta turistică. Este vorba despre orașele Szeged (împreună cu Complexul Napfenyfurdo – Aquapolis și Hotel Forras), Nyirbator (Complexul balnear Sarkany), Morahalom (Hotelul Elixir Medical Wellness și Mora Tourist Nonprofit Kft) și Gyula (Gyulai Turisztikai Nonprofit Kft). Conferința s-a încheiat cu o degustare de palincă ungurească și bunătăți specifice.