Uite frunza, nu e oaia! Ministrul Turismului lămurește scandalul schimbării brandului de țară

Ministrul Turismului, Mircea-Titus Dobre, a dezmințit categoric zvonul potrivit căruia s-ar intenționa schimbarea brandului turistic al României. Astfel, controversata frunză a Elenei Udrea nu va fi înlocuită cu o oaie, a dat asigurări Dobre.

În spațiul public s-a vehiculat, în ultimele ore, o pseudo-știre care a stârnit un val de ironii fără precedent în istoria recentă la adresa Ministerului Turismului. Astfel, publicația online profit.ro a scris că ministrul Dobre i-ar fi anunțat pe oamenii de afaceri din domeniu că și-a propus să schimbe brandul turistic al României, urmând să înlocuiască celebra frunză a Elenei Udrea cu o oaie, pentru a construi imaginea turistică a țării în jurul legendei Miorița.

Ministrul Mircea Dobre a lămurit, astăzi, într-o intervenție telefonică în cadrul emisiunii Talk B1, că nu s-a pus niciodată problema de schimbare a brand-ului turistic al României, de înlocuire a simbolului actual, frunza, cu o oaie. Ministrul a spus că intenția este aceea de a promova turismul românesc cu ajutorul legendelor naționale. „A fost prima ședință a Comitetului Consultativ în Turism în care, în momentul în care se întrunește pentru prima dată acest comitet, are loc o alegere a consiliului director. În perioada aceea, când era procedura de alegere, eu am deschis principial această discuție să ne folosim de aceste simboluri naționale, pentru că Miorița este un simbol național și nu cred că mă poate contrazice nimeni și să putem în valoare toate legendele pe care le avem. Dar, nicidecum nu m-am folosit de oaie, cum scrie în acel articol. Eu m-am referit la simbol, la legendă, nu m-am referit direct la animal”, a explicat ministrul.

Acesta a mai spus că, oricum, brand-ul de țară nu poate fi schimbat timp de cinci ani. „Brand-ul de țară nu se poate modifica cinci ani. De la 2015 până în 2020 nu se poate schimba brand-ul de țară. Cine a băgat această falsă teme, ori nu cunoaște, ori este de rea credință. Eu nu am discutat că schimbăm brand-ul de țară. Este imposibil de schimbat scrisul acela «România», cu frunza deasupra. Să uităm de așa ceva. Nu de schimbarea brand-ului este vorba. Eu v-am spus să ne folosim de legende, de aceste simboluri naționale în promovare pentru că avem de realizat câteva broșuri noi, avem de realizat promovarea externă, dar avem de realizat și promovarea internă a României că, de fapt, cei mai mulți turiști sunt în România, plus încă trei milioane de cetățeni români care sunt în diaspora și vin de două ori pe an și cheltuiesc bani și în scop turistic în România. Eu la asta m-am referit, nu m-am referit să schimb brand-ul de țară”, a mai spus Dobre.

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*