Creștere de peste 200% a numărului de pasageri pe Aeroportul Internațional Avram Iancu Cluj în primele luni din an, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut.
Potrivit reprezentanților Aeroportului Internațional Avram Iancu Cluj, traficul de pasageri pe aeroport, în perioada ianuarie-aprilie 2021 comparativ cu perioada ianuarie-aprilie 2022, a crescut cu 225%.
Dacă în perioada ianuarie-aprilie 2021 Aeroportul Cluj a înregistrat 171.162 de pasageri, în perioada ianuarie-aprilie 2022 traficul a crescut cu 225%, ajungând la 556.079 de pasageri transportați.
În ciuda pandemiei de COVID care „a paralizat” transporturile aeriene timp de doi ani, Aeroportul Internațional Avram Iancu Cluj a reușit să devină unul de referință pentru Europa de Sud-Est și să înregistreze o redresare a traficului de pasageri peste media europeană și națională, potrivit Monitorul de Cluj.
„Cu toate că pandemia a adus o scădere fără precedent a traficului de pasageri, pe parcursul anului 2021, Aeroportul Internațional Cluj a reușit să recupereze 50% din traficul de pasageri existent înainte de pandemie, depășind media europeană și națională în ceea ce privește redresarea traficului de pasageri. Partea bună este că, la finalul anului trecut, ACI Europe a desemnat aeroportul nostru «Cel mai bun Aeroport din Europa» în categoria aeroporturilor cu trafic sub 5 milioane de pasageri pe an. Acest premiu prestigios confirmă că activitatea aeroportului a fost de succes într-o criză fără precedent la nivel mondial și reconfirmă că aeroportul este pe calea cea bună privind redresarea traficului. Cu excepția anului 2020, care, desigur, a fost impactat puternic de pandemia de COVID-19, aeroportul a înregistrat profit și s-a autofinanțat în proporție de 100% începând cu anul 2015. Activitatea aeronautică rămâne sursa noastră principală de venit, reprezentând între 70% și 80% din veniturile noastre”, spune directorul aeroportului clujean, David Ciceo.