Cu 8 probe speciale câștigate din 9 desfășurate, Simone Tempestini (Skoda Fabia Rally2) a câștigat pentru a treia oară consecutiv Raliul Sibiului. Întrecerea a avut loc vineri și sâmbătă și a contat pentru etapa a 5-a a Campionatul Național de Raliuri Betano.
Raliul a stârnit interesul a mii de fani care au luat cu asalt, ca de obicei, zonele Șanta – Curmătura Ștezii, Păltiniș – Cheile Cibinului, Gâtul Berbecului sau circuitul amenajat din cartierul Ștrand. Echipajul sibian Barbu – Iancu, lider în clasamentul general înaintea etapei de la Sibiu, a rulat mereu în coasta lui Tempestini (revenit după două abandonuri consecutive pe Skoda Fabia Rally2), dar sâmbătă, a făcut două pene, pe PS6 și pe PS8 și, cu toate eforturile de a rămâne în cărți, a pierdut 3 minute. Mai mult, de acest ghinion au profitat Bogdan Marișca (Skoda Fabia Rally2), care a încheiat al doilea, la 04:39,3 în spatele lui Tempestini, și Andrei Gîrtofan (Skoda Fabia Rally2), la 06:05,3 în urma câștigătorului. Așadar, echipajul Barbu – Iancu a terminat pe patru la Sibiu.
Simone Tempestini l-a egalat astfel pe Titi Aur, cu 4 victorii all-time în raliul Sibiului, iar poziția a treia pe podium i-a adus lui Andrei Gîrtofan fotoliul de lider în clasamentul general al campionatului. Ghinionist în această etapă, echipajul Barbu – Iancu rămâne cu bucuria câștigării probei specială „regină“ – Șanta pe noapte, la fel ca anul trecut. Timpul a fost mai bun cu o secundă față de Tempestini – Itu.
Dintre sibienii care au luat startul, cel mai premiat a fost echipajul George Marcu – Adrian Mihai (Suzuki Swift), învingător clar la Debutanți, deși a avut o penalizare totală de 80 de secunde. S-a mai clasat pe doi la Cupa Suzuki, pe locul întâi la debutanți în Cupa Suzuki și pe trei la clasa RC5N.
„De patru ori campion național absolut consecutiv al Bulgariei, din 2018 și până în 2021, Mladen Angelov, a încheiat al cincilea la Sibiu, la a treia sa prezență în CNR Betano. Acesta a primit o penalizare de 10 secunde imediat după super specială, astfel că a fost depășit de Barbu, diferența dintre cei doi fiind de 5,9 secunde în favoarea românului.
Norbert Maior (Peugeot 208 R2) a fost din nou surpriza plăcută din Top 10, fiind singurul fără o mașină cu configurație Rally2/R5 care s-a “infiltrat” în vârful clasamentului. Pe 6, brașoveanul a obținut o victorie categorică la 2 Roți Motrice, dar și la RC4.
În ceea ce privește cupele monomarcă, Marius Sâncrăian a câștigat pentru prima dată la 208 R2 Cup, David Tarța a bifat un nou succes la Swift Cup, iar Răzvan Ungureanu a fost cel mai rapid dintre piloții care s-au aflat pe un model Dacia.
Chiar și cu o penalizare de un minut, Constantin Tudose ( Renault Clio) a fost invincibil atât la Juniori și Clio Rally5 Challenge, cât și la clasa RC5.
Reîntors în campionat după aproape doi ani de pauză, Raul Badiu (Mitsubishi Evo IX) a avut o zi de sâmbătă perfectă pe macadamul său favorit și a câștigat la Grupa RC2N, la peste 77 de secunde față de următorul clasat, Răzvan Trișnevschi, lider după prima zi.“, notează Federația Română de Automobilism Sportiv.
Cu 153,6 puncte, echipajul Sebastian Barbu – Bogdan Iancu a coborât pe doi în Clasamentul General al CNR Betano, după Andrei Gîrtofan (158,2p), dar înaintea lui Simone Tempestini (119p).
Următoarea etapă din Campionatul Național de Raliuri Betano va fi Raliul Moldovei Bacău, tot pe macadam, în perioada 5-7 august.