Strada Viitorului, tronsonul dintre str. Moara de Scoarță și str. Târgu Fânului, s-a redeschis circulației, după modernizare

Azi s-a redeschis circulația pe tronsonul străzii Viitorului dintre str. Târgul Fânului și str. Moara de Scoarță, după lucrări ample de modernizare și extindere.

FOTO: Primăria Sibiu

“Acest tronson al străzii Viitorului asigură legătura rutieră cu 3 cartiere – Reșița, Gușterița și Lazaret – care s-au dezvoltat imobiliar foarte mult. Am creat astfel o alternativă viabilă pentru circulația pe Podul Gării. Lucrările au avut un grad de complexitate ridicat, din cauza faptului că s-au desfășurat în zona podului CFR, unde regulile de intervenție sunt foarte stricte, precum și în malul Cibinului, care a trebuit consolidat și extins. Cu toate acestea, lucrarea a fost finalizată în termenul contractual și în bune condiții de către constructor, asocierea SC Geiger Transilvania SRL & SC GG Tehnic Proiect SRL”, declară Astrid Fodor, primarul municipiului Sibiu.

Investiția în valoare de aproximativ 13 milioane de lei, finanțată prin Programul Național de Investiții Anghel Saligny, a constat în:

  • Coborârea nivelului drumului în zona de sub podul CFR pentru a elimina interdicția de tranzitare a acestui punct pentru autovehiculele cu o înălțime mai mare. Dacă înainte înălțimea maximă a autovehiculelor care putea trece pe sub podul CFR era de 2 m, acum pot circula pe aici autovehicule cu înălțimea de până la 4 m, ceea ce face posibilă tranzitarea zonei inclusiv de către autobuzele Tursib. De altfel, operatorul de transport își va și extinde traseele pe această porțiune.
  • Lărgirea carosabilului în zona podului CFR la 2 benzi, pentru a elimina circulația alternativă. Pentru aceasta s-au executat lucrări de fundare în taluzul râului Cibin, fiind consolidat și stabilizat terasamentul nou al drumului prin intermediul a 120 de piloți forați, o lucrare complexă
  • Modernizarea rețelelor de apă, canalizare și gaz, strada fiind subtraversată de o magistrală de apă, o conductă de canalizare menajeră de diametru mare și o conductă importantă de transport a gazului. A fost creat un sistem de pompare automat care evacuează apa în cazul creșterii nivelul Cibinului peste nivelul de inundabilitate, acesta presupunând lucrări foarte ample de creare a unei camere speciale pentru pompe sub podul CFR. De asemenea, rețeaua electrică a fost relocată în subteran.
  • Modernizarea drumului și crearea unui trotuar continuu pe partea opusă malului, inclusiv sub podul CFR
  • Modernizarea iluminatului public din zonă, cu corpuri eco-eficiente, cu LED
  • Înlocuirea parapetelor dinspre râul Cibin
  • Plantarea a 30 de sălcii pe malul Cibinului.

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*