În campania electorală sunt permise doar anumite tipuri de activităţi şi materiale de propagandă, în timp ce o serie de acțiuni, precum mesajele discriminatorii ori spectacolele sunt interzise.
Campania electorală pentru alegerile europarlamentare şi alegerile locale a început vineri, 10 mai, şi se va încheia pe data de 8 iunie, la ora 7,00, scrie Monitorul de Cluj.
Acțiuni de propragandă interzise în perioada campaniei electorale
Autoritatea Electorală Permanentă precizează, vineri, că în campania electorală sunt permise doar anumite tipuri de activităţi şi materiale de propagandă, fiind interzisă utilizarea vehiculelor inscripţionate cu sloganuri, imagini ale candidaţilor, organizarea de spectacole, serbări, focuri de artificii, bannerele, mesh-urile, corturile, panourile, steagurile publicitare, precum şi folosirea mesajelor sau a sloganurilor discriminatorii, de incitare la ură şi intoleranţă.
„Având în vedere că astăzi, 10 mai 2024, a început campania electorală pentru alegerile din 9 iunie, Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) doreşte tuturor competitorilor politici mult succes şi îi îndeamnă să contribuie la desfăşurarea unei campanii echilibrate şi corecte, care să răspundă aşteptărilor democratice ale cetăţenilor”, informează, vineri, Autoritatea Electorală Permanentă (AEP).
Potrivit AEP, de la începerea campaniei electorale şi până la încheierea acesteia, în data de 8 iunie, ora 7,00, trebuie respectate toate prevederile în vigoare, fiind permise doar anumite tipuri de activităţi şi materiale de propagandă, precum afişele electorale, materialele de propagandă electorală audio sau video difuzate de mass-media audiovizuală în condiţiile legii, publicitatea în presa scrisă, materialele de propagandă electorală online, broşurile, pliantele şi alte materiale tipărite din aceeaşi categorie.
Candidații trebuie să ofere alegătorilor o imagine clară cu privire la oferta electorală
De asemenea, conform legii, competitorii politici au obligaţia înlăturării, până la data începerii campaniei electorale, a tuturor materialelor de propagandă utilizate până la acel moment şi care nu respectă formatul permis.
Totodată, ţinând cont de faptul că fenomenele din sfera dezinformării pot influenţa opţiunile alegătorilor şi participarea la vot, este necesară „respectarea de către competitorii electorali a unei conduite etice şi participarea activă la dezvoltarea unui climat de încredere şi integritate în organizarea şi desfăşurarea campaniei electorale, astfel încât alegătorii să poată avea o imagine corectă şi clară cu privire la oferta electorală”, arată AEP.
„În campania electorală, candidaţii, partidele politice, alianţele electorale şi organizaţiile cetăţenilor aparţinând minorităţilor naţionale care participă la alegeri, precum şi cetăţenii au dreptul să îşi exprime opiniile în mod liber şi fără nicio discriminare, prin mitinguri, adunări, marşuri, precum şi prin intermediul mass-media”, mai precizează Autoritatea Electorală Permanentă.
Potrivit datelor oficiale, peste 18,96 milioane de cetăţeni cu drept de vot erau înscrişi în Registrul electoral la sfârşitul lunii aprilie.
Aceştia sunt aşteptaţi la urne pe 9 iunie pentru alegerea consilierilor locali, judeţeni, preşedinţilor de consilii judeţene, a primarilor, precum şi pentru alegerea membrilor din România în Parlamentul European.