Specialiștii, de vorbă despre orașele viitorului

Camera de Comerţ şi Industrie Româno-Germană (AHK România) organizează azi cea de-a şasea ediţie a conferinţei „Cities of Tomorrow”, un eveniment de referinţă dedicat importanţei dezvoltării urbane şi regionale.

Conform unui comunicat al organizatorilor, conferinţa aduce anul acesta în prim plan regenerarea urbană. Sunt aşteptaţi peste 325 de participanţi provenind atât din mediul public, cât şi cel privat. Și Sibiul va fi reprezentat la eveniment.

La eveniment vor fi prezenţi participanţi speciali din Germania, precum Hans-Jurgen Best, administratorul public al oraşului Essen, şi Tilman Buchholz, director adjunct al Departamentului pentru Dezvoltare Urbană din Ministerul Federal pentru Mediu, Conservarea Naturii , Construcţii şi Siguranţă naţională.

„Conferinţa „Cities of Tomorrow” este o conferinţă publică de sensibilizare privind dezvoltarea durabilă, reconversia şi revitalizarea regiunilor şi oraşelor României, sarcinile şi rolurile actorilor din mediul politic, de afaceri şi din cadrul societăţii civile, dezvoltarea infrastructurii urbane şi rurale, managementul oraşelor (utilităţi publice, managementul traficului, clădiri eficiente energetic), integrarea zonelor centrale şi istorice ale oraşului, dar şi a periferiilor şi nu numai”, se menţionează într-un comunicat al AHK România.

Regenerarea urbană prin industrie şi turism este tema dezbătută în panelul central în prima parte a conferinţei. Alături de Georg Pammer, director general Aspern City Smart Research, participanţii vor afla cum s-a transformat spaţiul unui vechi aeroport abandonat în cel mai verde şi inteligent cartier al Vienei. Asemeni Vienei şi multor altor oraşe europene, oraşele României se confruntă cu provocările revitalizării urbane. Acesta este un proces continuu, anevoios şi îndelungat, iar trendurile şi şansele prin care un oraş poate deveni „magnet”, vor fi prezentate de Marcel Heroiu, specialist Dezvoltare Urbană Banca Mondială, pornind de la studiul „Oraşe Magnet”.

Plecând de la cele două prezentări, cei prezenţi vor discuta în cadrul acestui panel, moderat de arh. Hildegard Brandl, managing partner UNITH2B, împreună cu primarul Reşiţei, Ioan Popa, cu Tatian Diaconu, CEO Immochan România, Christian von Albrichsfeld, CEO Continental Automotive România, arhitectul şi urbanistul Eugen Pănescu, partener fondator al Planwerk Cluj, şi, nu în ultimul rând, cu arh. Tamina Lolev, de la nod makerspace, situaţia actuală a oraşelor României, ce le face atractive pentru marii investitori, cum atrag forţa de muncă şi importanţa calităţii vieţii pentru locuitorii oraşelor româneşti în 2018.

Şi anul acesta va continua conceptul de World Cafe, concept ce permite participanţilor o implicare mai mare, dându-le ocazia ca timp de două ore să discute concret şi aplicat subiecte/proiecte diferite, alese în funcţie de actualitatea şi necesitatea tematicii şi să plece, în urma acestor mese rotunde interactive, cu idei şi soluţii concrete, pe care să le poată implementa în proiectele proprii.

După dezbaterile interactive de la mesele rotunde, participanţii se vor regrupa pentru un debriefing al evenimentului, pentru o scurtă prezentare a soluţiilor identificate pe fiecare masă rotundă.

Soluţiile cele mai bune vor fi jurizate de către participanţi, în timp real, pe platforma eventlink, masa câştigătoare fiind premiată pentru reuşită.

Market place-ul organizat în foyer, care s-a dovedit în anii anteriori un succes, va fi continuat şi anul acesta, spun organizatorii. Aici, sponsorii vor avea ocazia de a-şi prezenta soluţiile şi tehnologiile destinate modernizării şi eficientizării oraşului şi regiunilor alături de reprezentanţi ai autorităţilor locale ce vor veni să-şi prezinte proiecte concrete pe care le doresc realizate şi unde caută sprijinul actorilor privaţi. S-au înscris în market place oraşele Cluj Napoca, Reşiţa, Sibiu şi Siret, potrivit Agerpres.

„Conferinţa este concepută astfel încât să ofere informaţii utile şi noi perspective pentru: primarii, managerii oraşului, reprezentanţi ai agenţiilor de dezvoltare regională şi ai zonelor metropolitane, reprezentanţi ai consiliilor oraşelor şi judeţelor; companiile private româneşti şi străine; profesioniştii din domeniul planificării urbane, cât şi arhitecţii urbanişti; investitorii imobiliari şi dezvoltatorii interesaţi pentru/sau cu sediul în Europa de Sud-Est; profesioniştii din domeniul imobiliar; reprezentanţii camerelor de comerţ şi industrie; reprezentanţii clusterelor industriale; furnizorii de tehnologie; companiile de utilităţi urbane şi infrastructură; ONG-urile şi profesioniştii din domeniul bancar”, se mai spune în comunicat.

Camera de Comerţ şi Industrie Româno – Germană (AHK România) este reprezentanţa oficială a economiei germane din România. Înfiinţată în septembrie 2002, AHK România numără în prezent circa 600 de firme membre şi este cea mai mare cameră de comerţ bilaterală din România. AHK România este actorul principal în cadrul relaţiilor economice româno-germane şi promovează de peste zece ani cu succes relaţiile economice dintre cele două ţări. Prin serviciile pe care le oferă şi evenimentele pe care le organizează, AHK România susţine firmele germane la intrarea lor pe piaţa românească şi, în egală măsură, este partener pentru companiile româneşti interesate de piaţa germană.

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*