Lotul 3, între Aiud şi Decea, a fost construit de compania italiană Tirrena Scavi şi este primul finalizat dintre cele patru de pe traseul de peste 70 de kilometri cuprins între Sebeş (Alba) şi Turda (Cluj).
Lotul 3 al autostrăzii Sebeş – Turda este gata, iar recepţia ar fi trebuit să fi avut loc încă de săptămâna trecută, spun reprezentanţii Asociaţiei Pro Infrastructură (API). Compania de Drumuri nu confirmă însă informaţia şi spune că autostrada va fi deschisă abia când constructorul va termina cu adevărat lucrările.
Reprezentanţii Asociaţiei Pro Infrastructură (API) acuză Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere de faptul că a ajuns în situaţia de a ”căuta nod în papură” constructorului lotului 3 al Autostrăzii Sebeş – Turda pentru a nu face recepţia lucrărilor. Asociaţia Pro Infrastructură consideră această atitudine „complet iresponsabilă”. „Săptămâna trecută, Compania de Drumuri promitea că va efectua recepția în 28 noiembrie. Dar comisia de recepție nu și-a făcut simțită prezența! Au apărut totuși doi reprezentanți ai CNAIR care se plâng că asfaltul de pe poduri nu are rețeta aprobată (ci una superioară calitativ celei aprobate), că becurile nu sunt cu LED ci cu sodiu (CNAIR a aprobat soluția cu sodiu!), aceștia amenințând că nu se va face recepția decât dacă totul este finalizat până la ultimul fir de iarbă sau ghiveci de flori din spațiile de servicii. Vrem să ne exprimăm indignarea și dezaprobarea față de atitudinea CNAIR în acest caz! Dânșii sunt numiți în funcție pentru a apăra interesele cetățenilor și a găsi în cel mai scurt timp soluții de punere în trafic a sectoarelor de autostradă perfect funcționale, evitând astfel accidentele frecvente de pe drumurile naționale periculoase, așa cum este și cazul DN1 între Sebeș și Turda”, susține API.
ȘI ȘOFERII AMENINȚĂ CU PROTESTE
Mai mulți șoferi au amenințat cu proteste dacă Compania de Drumuri nu va face recepția lucrărilor. „Dacă nu se va face recepția se anunță blocarea DN1 între Unirea și Turda. Nu mai suportăm traficul infernal și bătaia de joc a autorităților. Solidaritate, dragi șoferi”, „Pentru asta pe când proteste la CNAIR”, „Iresponsabili pesediști! Pe Sebeș -Turda se circulă în coloană tot anul. Bănuiam că nu vor să-i dea drumul doar împreună cu Lotul 4!Nesimțiți”, „Turda-Gilău nu are nici azi spații de servicii, dar s-a deschis cu mare tam tam în campanie…”, „Bătaie de joc!!!”, „O păstrează pentru a tăia panglica în următoarea campanie”, sunt doar câteva dintre mesajele șoferilor.
CNAIR SUSȚINE CĂ SUNT FISURI ÎN AUTOSTRADĂ
Alin Şerbănescu, purtătorul de cuvânt al CNAIR, nu a confirmat însă data recepţiei. „Nu am primit încă de la constructor raportul privind încheierea lucrărilor nefinalizate şi remedierea neconformităţilor constatate la pre-recepţie”, a explicat reprezentantul CNAIR, potrivit economica.net. Potrivit acestuia, termenul pentru recepţie depinde de momentul în care constructorul va termina cu adevărat lucrările. Mai mult, constructorul nici nu ar fi efectuat testările dinamice la structuri, potrivit purtătorului de cuvânt al CNAIR. „Între siguranţa cetăţeanului care merge pe autostradă şi dorinţa financiară a unui constructor, prioritară pentru noi este siguranţa cetăţeanului”, a continuat Şerbănescu. Alin Şerbănescu a mai declarat că pe lotul 3 al autostrăzii Sebeş – Turda au fost descoperite unele fisuri şi drenuri neconforme. Acesta sublinia că până nu vor fi remediate problemele constatate, recepţia nu va fi efectuată. „Nu mai deschidem loturi de autostradă care au neconformităţi. Nu le construim ca să tăiem panglici, ci să le fie utile oamenilor”, mai spune reprezentantul CNAIR.
Despre problemele constatate la pre-recepţia lotului 3 Sebeş – Turda a scris pe Facebook şi Alin Goga, fost consilier juridic în cadrul CNAIR. „E o listă de 20 de probleme care fac imposibil acest lucru (recepţia lotului – n.r.) şi îi avertizez public pe cei de la Direcţia Tehnică şi Calitate să nu îmi dea motive să mă duc la DNA!”, scria Goga.
Lotul 3 (12,45 km) urmează traseul de la intrarea în Aiud până la nodul de la Decea. Pe acest tronson sunt două noduri rutiere, inclusiv bretele de acces, la Aiud şi Unirea.
Constructor este Tirrena Scavi S.p.A (Societa Italiana per Condotte d’Acqua S.p.A), cu valoare contract de 420.511.921,44 lei (fără TVA), semnat în 16 aprilie 2014 şi termen iniţial de finalizare 20 martie 2016.
A 10 este de tot rahatul. Bravo pextrudare cei care nu au dat aprobarea. Am circulat pe acest tronson. La 80 km.tine Bine volanul,dacă nu vrei sa faci parte din peisaj. Acești nesimțiți nu au tras nici măcar stratul de uzura. LasatÎn vrajeala . Mai bine probatîl și după aceea vorbiți