Biroul Executiv al Sindicatului Liber Independent al Aeroportului Sibiu a anunțat declanșarea unui conflict de muncă, după ce, în calitate de autoritate tutelară, Consiliul Județean a inițiat demersurile pentru concesionarea unui spațiu aflat în administrarea aeroportului către Camera de Comerț.
Este posibil ca, în următoarea perioadă, sindicaliștii să recurgă la o grevă de avertisment.
’’Credem că este suficient precedentul nefericit al construirii clădirii Vămii într-o zonă care ar fi permis acum extinderea parcării Aeroportului, parcare aflată într-o criză evidentă de spațiu pe fondul creșterii spectaculoase a numărului de pasageri. Nu este cazul să repetați această greșeală și să amanetați viitorul transportului de marfă prin Aeroportul Internațional Sibiu, concesionând pripit acel teren amplasat în cea mai favorabilă poziție pentru realizarea acestei mult dorite (și necesare) investiții. Dați, vă rugăm, dovadă de mai multă viziune pe termen mediu și lung decât predecesorii dumneavoastră care au făcut greșeala transmiterii acelui teren din administrarea R.A. Aeroportul Sibiu, în administrarea Direcției Generale a Vămilor; dați dovadă de încredere în viitorul Aeroportului Internațional Sibiu și de ce nu, dați dovadă de voință politică și puneți bazele pe acel teren pentru viitorul Terminal cargo al Sibiului. În lipsa unei infrastructuri rutiere adecvate la nivelul întregii țări, din cauza căreia România a pierdut investiții enorme în favoarea vecinilor săi de la vest, faceți din Sibiu un exemplu despre ceea ce o comunitate locală poate oferi investitorilor străini (din întreaga zonă, nu doar din județul Sibiu) în materie de facilități de transport modern și rapid, atât de important pentru investițiile pe care aceștia le-au făcut și poate le vor mai face, inclusiv datorită acestui sprijin din partea comunității noastre’’, se arată într-o scrisoare deschisă transmisă de Sindicatul Liber Independent al Aeroportului Sibiu.
Acuzată de sindicaliști că nu dă dovadă de viziune pe termen lung în privința dezvoltării aeroportului, Daniela Cîmpean, președintele Consiliului Județean, le răspunde acestora că nu s-au documentat suficient.
„Cea surprinsă neplăcut sunt eu, pentru că mă așteptam ca un lider sindical să cunoască legislația iar când are ieșiri publice să își exprime punctul de vedere documentat. Și mai mult, dacă cu adevărat era interesat de binele Aeroportului Internațional Sibiu, și-ar fi exprimat inițial poziția în interior și abia apoi în presă.
Dacă ar fi avut în vedere aceste două chestiuni, ar fi aflat ceea ce ar fi trebuit să știe: Consiliul Județean Sibiu nu a hotărât concesionarea. Conform procedurii prevăzute de OUG 54/2006, CJ Sibiu a aprobat doar efectuarea unor demersuri care să stabilească dacă este oportună sau nu concesionarea solicitată de CCIAS. Acest lucru se va stabili, în baza unui studiu de oportunitate, făcut de specialiști, conform art.10 lit.h din OG 54/2006 și în urma unor întâlniri tehnice cu toate părțile interesate, Doar dacă studiul arată că este oportună concesiunea, atunci CJ Sibiu poate aproba studiul, expertiza prin care se stabilește valoarea redevenței și concesionarea terenului (art. 123 alin. 1-2 Legea 215/2001). Concesiunea ar urma să fie făcută prin licitație publică conform art. 12 alin. 3 OUG 54/2006 și ar putea participa orice persoană interesată.
Chiar dacă punerea în discuția Consiliului Județean a solicitării Camerei de Comerț era obligatorie, înainte de a introduce pe ordinea de zi a ședinței propunerea de începere a procedurii, am avut întâlniri tehnice cu managementul tehnic al aeroportului, întâlniri în cadrul cărora am fost informată că punerea în valoare a acelei clădiri și a terenului aferent NU are impact negativ asupra dezvoltării viitoare a Aeroportului Internațional Sibiu.
În plus, în acest moment Aeroportul Internațional Sibiu are în derulare proiectul de modernizare și mărire a capacității parcării (în aceiași ședință au fost aprobate sume cu această destinație directă), extinderea parcării urmând să se facă pe locația din apropierea parcării existente și nu la aproape 1 kilometru distanță de aceasta și de terminal.
La acest moment derulăm negocieri preliminarii pentru realizarea unui terminal sau facilități cargo cu unul dintre liderii europeni de transport integrat (aerian, naval și rutier), cu care am avut o întâlnire preliminară la finalul lunii trecute. Nici această dezvoltare, pe care ne-o dorim și pe care o susținem, nu vizează clădirea fostului hangar de elicoptere și terenul aferent.
Ne dorim din partea comunității o poziție activă și constructivă și sperăm că toți cei interesați vor lua poziție nu doar când se face o propunere de către alții, ci și când activele pe care le folosesc sau ar trebui să le folosească se degradează prin nefolosire timp de decenii”, a declarat Cîmpean.
Mihai COLIBABA