Sibienii pot pune presiune pe șefii Primăriei prin Sibiu City App

Primăria Sibiu a extins aplicația gratuită Sibiu City App pentru a veni în sprijinul sibienilor. Prezentarea proiectului a avut loc, în această seară, în curtea interioară a Primăriei Sibiu.

Printre cei prezenți s-au aflat primarul Sibiului, Astrid Fodor, viceprimarii Corina Bokor și Răzvan Pop, consilieri locali, specialiști IT din cadrul Primăriei Sibiu, reprezentanții CIC și nu numai, dar și sibienii interesați de acest proiect. Prin descărcarea gratuită a aplicației, sibienii vor putea trimite sesizări on-line către funcționarii primăriei în orice moment, putând urmări și modul în care se vor rezolva probleme.

„Conceptul de comunitate și administrație este unul foarte important pentru noi. Chiar eu am testat aplicația pentru a vedea cum merg lucrurile. Descărcarea este ușoară, mai greu este cu rezolvarea problemelor “, a spus primarul Astrid Fodor.

Sibiu City App este prima aplicație mobilă a unei municipalități din România. Aplicația a oferit până în prezent informații cu privire la obiectivele turistice, evenimentele orașului, transportul public, spațiile de parcare, unitățile de cazare și masă din oraș. Administrația locală a dezvoltat împreună cu Eventya un modul dedicat sibienilor: raportarea incidentelor, adică problemele punctuale pe care le întâlnesc în oraș. Aceasta este o cale simplă și comodă de sesizare, cetățenii utilizând propriul smartphone și trei pași simpli:

Pasul 1: Dacă nu aveți deja instalată aplicația, o puteți descărca gratuit din Google Play sau App Store

Pasul 2: Autentificați-vă cu contul de e-mail sau social media și validați numărul de telefon – pas necesar doar prima dată când transmiteți o raportare.

Pasul 3: Transmiteți prin aplicație problema, atașând fotografii și descriind pe scurt incidentul. Localizarea problemei se face automat, prin coordonatele GPS, sau de către utilizator, prin plasarea pe harta orașului.

De ce acest modul?

Pentru că de mai bine de doi ani Primăria Sibiu s-a concentrat pe creșterea gradului de transparență a deciziilor și pe o comunicare mai directă și mai simplă cu cetățenii. Petițiile au fost preluate până în prezent în scris și telefonic, prin Centrul de Informații pentru Cetățeni sau prin portalul de e-administrație de pe sibiu.ro. Modulul „Raportare incidente” din Sibiu City App vine cu o noutate: este disponibil în orice moment, în drum spre serviciu, școală sau cumpărături, indiferent de oră.

Un alt aspect important este faptul că cetățeanul este informat cu privire la parcursul sesizării. Acesta primește un email prin care se confirmă primirea, este notificat când sesizarea intră în lucru și primește o informare când problema s-a rezolvat. Problemele sesizate prin aplicație pot fi rezolvate mai eficient și mai repede pentru că inspectorul are la dispoziție localizarea exactă și fotografii din teren, așa că poate lua mai repede măsuri.

Problemele care pot fi semnalate prin acest modul:

  • străzi și iluminat public
  • utilități
  • trafic auto
  • parcuri și zone verzi
  • salubritate
  • transportul public
  • vandalism
  • animale pe domeniul public
  • construcții
  • deplasarea cu bicicleta
  • comportamentul neadecvat al funcționarilor publici
  • fumatul în spațiile interzise
  • diverse

Odată ajunsă în Primărie, sesizarea este preluată de Centrul de Informații pentru Cetățeni și apoi repartizată electronic serviciului abilitat. Întreg parcursul sesizării este electronic ceea ce reprezintă o scurtare a timpului de rezolvare prin reducerea birocrației. Un detaliu important: conducerea instituției are posibilitatea să monitorizeze în timp real sesizările primite, stadiul lor și timpul de soluționare.


Cosmin PAL

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*