Prefectul Lucian Radu s-a întâlnit, astăzi, în ședință de lucru, cu secretarii unităților administrativ-teritoriale din județul Sibiu.
Pe ordinea de zi a ședinței de instruire s-au aflat șase puncte importante pentru desfășurarea în deplină legalitate a activității în primării: adoptarea/emiterea actelor administrative în materie de urbanism, finanțarea de la bugetele locale a entităților sportive, culturale și a unităților de cult, gestionarea câinilor fără stăpân, modificări legislative la regimul incompatibilităților și conflictelor de interese, inventarierea bunurilor care aparțin domeniului public, respectiv finalizarea amenajamentelor pastorale.
Cu privire la legalitatea actelor administrative în materie de urbanism, reprezentantul Instituției Prefectului – Județul Sibiu a atras atenția asupra faptului că este obligatorie îndeplinirea a două condiții: existența avizului conform al Consiliului Județean (ca aviz final și obligatoriu) și stabilirea unui termen de valabilitate a documentației aprobate. Consiliile locale au obligația de a inventaria bunurile care aparțin domeniului public până la data de 31 decembrie. În caz contrar, prefectul va aplica amenzi cuprinse între 5.000 și 10.000 de lei, potrivit Legii 213/1998.