Cunoscutul regizor Tudor Giurgiu caută o dubă funcțională ”TV”, produsă de ROCAR, pentru filmarea de joi seara din Sibiu. Misiunea este una dificilă, deoarece ”TV”-urile sunt extrem de rare, iar șansele de a gasi una funcțională sunt destul de mici.
Apelul a fost lansat astăzi de regizor pe pagina sa de facebook.
”Știe cineva oare unde aș putea găsi o dubă funcțională (să meargă 100 metri măcar) de genul celei din fotografie? Faimoasele „TV”-uri produse de Rocar, cred. Am nevoie de mașină joi seara la o filmare în Sibiu, ideal culoare albă, o folosesc drept Salvare.”, scrie Tudor Giurgiu.
Mai mulți internauți au sărit în ajutorul regizorului cu diferite sugestii, dar niciun răspuns concret deocamdată. Oamenii i-au sugerat să caute în curte la IML, să întrebe la Retromobil Club România sau la diferite persoane pasionate de autoturisme vechi.
Pentru filmări programate la Sibiu, care încep săptămâna aceasta, producătorii filmului ”Sibiu ‘89” au căutat 300 de figuranți.
Filmul ”Sibiu ‘89” este inspirat de evenimentele reale care au pus capăt regimului Ceaușescu. În peliculă sunt reconstituite atmosfera întunecată și confuzia acelor zile sângeroase, într-o poveste sinuoasă despre goana după presupușii teroriști, vinovăție, manipulare, dezinformare și zorii pătați ai libertății. În decembrie 1989 la Sibiu, un oraș cu 170.000 de locuitori, au fost trase două milioane de cartuşe, peste 500 lovituri de tun și s-au lansat 650 rachete din elicoptere. 99 de persoane au murit, iar alte 272 au fost rănite.
Despre celebrele ”TV”-uri produse de ROCAR
Numele de ”TV” este prescurtarea de la ”Tudor Vladimirescu”, numele uzinei unde s-a început producția acestor dube. Ulterior, mașinile au primit denumirea Rocar.
Prima dubă românească a fost produsă la Rocar pe o platformă modificată de IMS și ulterior pe platforma cunoscutului Aro 24. Istoria TV-ului a început în 1958 cu TV-4 și TV-5 vehicule de mic tonaj cu tracțiune integrală, destinate transportului de pasageri si de mărfuri. Aceste dube erau echipate cu motorul IMS (primul automobil de teren, fabricat la Câmpulung Muscel) de 50 de cai putere și puteau atinge viteza maximă de 80 de km/h. Modelul TV-41/51, cu motor M-207 de 70 CP a apărut în anul 1964. Începând cu anul 1973, TV-urile au fost modificate în totalitate atunci când s-a trecut la mecanica Aro, cu motoare Otto și diesel de 80 și de 68 CP. Zece ani mai târziu, când TV-urile deja cuceriseră piața de la noi și erau pe toate drumurile, constructorii au scos TV-15, derivatul T-12 și T-14. Sarcina crescuse la 1.500 de kilograme.
Autoutilitara TV-15 a fost produsă până în anii ’90, alături de TV-35, o mașină cu o sarcină utilă de 1.900 de kg. În vremea vechiului regim aceste dube au fost folosite ca ambulanțe, coletărie, mașini de intervenție și chiar automobile de Miliție. Astăzi, TV-urile sunt extrem de rare, iar șansele de a gasi unul funcțional sunt destul de mici. Cea mai mare problemă a acestor mașini era tabla, care în timp era mâncată de rugină.