Protecția Consumatorului face controale la furnizorii de energie electrică și verifică facturile emise. Ce măsuri pot lua clienții care se simt nedreptăţiţi?
Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a demarat acţiuni de control în întreaga ţară la furnizorii de energie electrică pentru a verifica modul de calcul al facturilor emise către consumatori, notează Monitorul de Cluj.
„În contextul creşterii numărului de reclamaţii înregistrate de la consumatori în ceea ce priveşte modul de calculare a facturilor la energie electrică, din ultima perioadă, Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a demarat deja o serie de acţiuni de control, la nivelul întregii ţări, în acest domeniu, ca urmare a unei tematici naţionale, în acest sens.
Controalele ANPC se derulează la furnizorii de energie electrică şi verifică modul în care sunt respectate prevederile legale în vigoare, în ceea ce priveşte calcularea facturilor emise de aceştia către consumatorul-persoană fizică, în ultima perioadă. Menţionăm că, pentru a putea stabili dacă reclamaţiile sunt fondate sau nu, ANPC analizează cu mare atenţie toate documentele necesare, în fiecare caz în parte”, se arată într-un comunicat de presă al instituţiei de control, transmis marţi.
Ce pot face clienții nedreptăţiţi?
Reprezentanţii ANPC precizează că acei consumatori nemulţumiţi de modul în care a fost realizată factura de consum vor trebui să ia, mai întâi, legătura cu operatorul economic care furnizează acest serviciu.
Dacă acest dialog sau informaţiile primite nu sunt satisfăcătoare, să completeze formularul de sesizare de pe site-ul www.anpc.ro.
De asemenea, consumatorii care au aviz de deconectare şi se consideră nedreptăţiţi pot completa formularul de sesizare de pe pagina de Internet a ANPC, cu caracter urgent.
Foto: depositphotos.com