Spitalul Clinic Județean de Urgență Sibiu a fost acreditat pentru o perioadă de cinci ani, după ce anul trecut Comisa Națională de Acreditare a Spitalelor (CONAS), a evaluat activitatea unităţii sanitare sibiene.
În urma vizitei de evaluare în vederea acreditării Spitalului Clinic Județean de Urgență Sibiu, derulată în perioada 22 – 26 iunie 2015, de către Comisa Națională de Acreditare a Spitalelor (CONAS), actuala ANMCS – Autoritatea Națională De Management Al Calității În Sănătate, Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Sibiu a primit în data de în această lună Ordinul 306 privind încadrarea în categoria „Nivel Acreditat”. iar echipa din teren a fost coordonată de Dr. Ticu Relu Chițac, din aceasta făcând parte Dr. Izabela Drăgușin, Asist. Mariana Andriescu, Ec. Nicoleta Silvia Bîrsan, Ec. Aurora Caloinescu și Ec. Gabriel Ceacalopol.
Până în 2021
Începând de la data intrării în vigoare a Ordinului 306, SCJU Sibiu se încadrează la categoria “Nivel Acreditat” pentru o perioadă de 5 ani, până în iunie 2021. “Acreditarea pentru o perioadă de cinci ani este o realizare extrem de importantă, reprezentând o încununare a eforturilor și proiectelor noastre din ultimii ani și aș vrea să mulțumesc tuturor, de la medicii șefi de secție, medici, asistentele medicale, personalului administrativ și celui auxiliar pentru munca în echipă depusă în vederea realizării acestui deziderat. Practic, această acreditare confirmă că dispunem de resursele și competențele necesare în vederea acordării serviciilor medicale conform specialităților din structura noastră și suntem convinși că va aduce atât plus valoare cât și un aport suplimentar de încredere din partea pacienților”, a declarat managerul SCJU Sibiu, Dr. Vasile Spinean. După ridicarea certificatului de acreditare, care va avea loc la o dată ce ne va fi comunicată ulterior de către ANMCS, vom organiza și o conferință de presă pe acest subiect.
Ce înseamnă acreditarea
Acreditarea este modalitatea prin care se demonstrează că o unitate medicală face eforturi să acorde îngrijiri medicale care să satisfacă așteptările pacienților, atât din punct de vedere al rezultatelor, cât și din punct de vedere al condițiilor în care se acordă. Acreditarea se realizează de către Autoritatea Națională de Management al Calității în Sănătate (ANMCS) care verifică modul în care se acordă serviciile medicale și evaluează în ce măsură acesta corespunde standardelor de acreditare. Aceasta este un proces necesar atât pentru unitățile de stat, cât și pentru cele private, care vor să intre în relații contractuale cu Casele de Asigurări de Sănătate.
Pacientul care se adresează unei unități sanitare acreditate va avea siguranța că va fi corect informat asupra problemelor lui de sănătate, asupra posibilităților respectivei unități de a i le trata și asupra asigurării continuității îngrijirii medicale până la rezolvare. Într-o unitate acreditată există condiţii pentru aplicarea cele mai bune practici în domeniu și pentru luarea tuturor măsurilor pentru a evita riscurile ca pacientul să sufere prejudicii de orice fel pe durata tratamentului aplicat în respectivul spital.