Proprietarii mai multor restaurante și magazine din Sibiu se luptă să țină pasul cu noile reguli impuse pentru prevenirea răspândirii COVID-19 și se adaptează pentru a nu-și închide afacerile.
Mulți comercianți preferă să facă livrări la domiciliu, însă, chiar și în cazul celor care oferă transport gratuit, vânzările sunt în cădere liberă.
Igienă sporită
Jacob Grillhouse, unul dintre primele restaurante specializate în preparate de vită deschis în Sibiu, a început să livreze la domiciliu și oferă reduceri de 20 la sută și transport gratuit pentru comenzile care depășesc 40 de lei.
„Măsuri speciale nu am luat, decât că angajații au mai multă grijă și se dezinfectează mai des. Comenzile sunt într-o continuă scădere”, ne-a mărturisit un reprezentant al restaurantului.
Și restaurantul chinezesc Yummy Yang ia măsuri suplimentare pentru sănătatea angajaților și a consumatorilor.
„În primul rând, am redus numărul bucătarilor și, în al doilea rând, am pus dozatoare cu dezinfectant pentru personal. Se lucrează cu echipament special, măști și mănuși”, spune conducerea restaurantului. Pentru comenzile „la pachet”, meniul rămâne același, dar a scăzut varietatea produselor fast-food.
Fără cash e mai sigur
Pronto Pizza Delivery continuă să livreze gratuit la domiciliul sibienilor, iar în ultima perioadă a luat mai multe măsuri de protecție.
„Șoferul poartă în permanență mănuși și mască, tot echipamentul se dezinfectează înainte și după fiecare livrare”, ne asigură administratorul Nicoleta Vișan. Pentru a evita circulația bancnotelor care ar putea fi contaminate, Pronto Pizza le oferă reducere celor care plătesc cu cardul.
Supporter Sport Pub & Grill livrează gratuit comenzile mai mari de 60 de lei, altfel transportul este taxat cu 10 lei. „În bucătărie, toată lumea poartă măști și mănuși, la fel și livratorii, personalul se află în izolare când nu este la locul de muncă și ne asigurăm că totul merge bine. Încercăm să facem majoritatea plăților cu cardul”, explică Gabi Ritivoiu, unul dintre asociați.
Totul e pe net
Produsele de băcănie foarte îndrăgite de sibieni, de la Bătrânu’ Sas, precum și lactatele și produsele de cofetărie de la Mândra, se pot comanda și ele fără costuri suplimentare dintr-un magazin online. Pentru a reduce la minim contactul fizic, cumpărătorii pot achita online cu cardul bancar și primesc bonul fiscal capsat pe sacoșă. Valoarea minimă a comenzii este de 50 de lei.
Și cei care au nevoie de rechizite, articole de birotică sau papetărie, ori diferite imprimate, găsesc o soluție. Sory oferă transport gratuit în Sibiu la comenzi peste 50 de lei, însă încasează doar numerar.
„Comenzi nu sunt foarte multe. Dacă se menține ritmul acesta, o să închidem total“, spune Gabi Ritivoiu, proprietar de restaurant.
Ștefana BABA
sunt interesant de un tub de cerneală pentru imprimantă. Cui trebuie să mă adresez?