Au început lucrările de refacere a părții carosabile de pe Autostrada 1, pe sensul de mers Sibiu-Sebeş (km 276+100 – 276+170). Acestea presupun frezarea zonei unde au apărut fisuri, dar şi refacerea planeităţii prin aşternerea unui strat de mixtură. De asemenea, în această săptămână, au fost demarate şi lucrările de refacere a sistemului de drenaj al autostrăzii, în zona afectată.
Pe Autostrada 1, pe sensul de mers Sibiu-Sebeş (276+100 – 276+170), au apărut fisuri, crăpături şi denivelari ale carosabilului pe o lungime de 70 de metri. Imediat după eveniment, la fața locului a fost trimisă o echipă formată din specialişti CNAIR care au constatat că deplasările taluzului şi şanţului din vecinătatea sectorului, respectiv au afectat banda de urgenţă şi banda 1. „Sunt efectuate măsurători topografice în vederea verificării evoluţiei fenomenului de tasare şi a deformărilor la nivelul carosabilului. Au fost convocaţi, la sediul CNAIR, toţi factorii implicaţi în derularea proiectului, pentru a prezenta un raport privind cauzele acestei probleme şi pentru a dispune o soluţie de remediere. Până la rezolvarea problemei, zona este monitorizată constant de către DRDP Braşov, care va raporta permanent orice modificare a situaţiei existente“, au menționat reprezentanții CNAIR.
Segmentul de autostradă până la Sebeş face parte din autostrada Orăştie-Sibiu şi a fost deschis circulaţiei în anul 2014, în plină campanie electorală pentru prezidențiale. În anul 2015, au apărut probleme pe acest lot, ceea ce a făcut necesară demolarea şi reconstrucţia unui sector de 200 de metri, redeschis în acelaşi an şi care este operaţional la ora actuală. Ca urmare a acestor probleme, a fost reziliat contractul cu Salini Impregilo SpA, căruia i-a fost reţinută garanţia de bună execuţie în valoare de aproximativ 60 milioane lei. În aceste condiţii, toate lucrările pentru remedierea neconformităţilor apărute la acest segment de autostradă vor fi suportate din această sumă.
Cosmin PAL