Recepţia lotului 3 al Autostrăzii Sebeş-Turda, amânată până după Paşti

CNAIR a amânat recepţia lotului 3 al Autostrăzii Sebeş-Turda, care are 12,5 kilometri şi se întinde de la Aiud la Decea, o nouă inspecţie urmând să fie făcută peste 90 de zile, timp în care constructorul trebuie să remedieze problemele legate de aderenţă, planeitate şi grosime a asfaltului.

Purtătorul de cuvânt al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Alin Şerbănescu, a declarat că recepţia lotului Autostrăzii Sebeş-Turda, care a fost inspectat marţi, s-a amânat. ”S-a amânat recepţia, au la dispoziţie 90 de zile, dar în această perioadă se va ţine cont şi de starea vremii. Ca atare, în cazul în care vremea nu permite, se dă o extensie de timp, care să acopere perioada în care, să zicem, lucrările ar fi afectate de condiţiile meteo, iar după trecerea acestei perioade se va face o nouă inspecţie în vederea recepţiei. Se ţine cont de vreme, dacă în timpul acesta de 90 de zile, să zicem că două săptămâni starea vremii este rea şi nu se poate interveni, nu se poate intra în amplasament, şi se dă o extensie de timp”, a spus Şerbănescu, citat de Monitorul de Cluj.

Constructorul nu şi-a respectat propriul proiect şi are de remediat o serie de deficienţe, a spus purtătorul de cuvânt al CNAIR, întrebat de ce nu s-a făcut recepţia. ”(Sunt – n.r.) probleme legate de rugozitate, de aderenţă, excesul de bitum, probleme legate de planeitate, adică existenţa unor denivelări pe care le-am văzut toţi acolo. Probleme legate de soluţia aplicată pe pod, pe care nu au respectat-o. Practic, nu şi-au respectat propriul proiect. Ei au propus un proiect pentru asfalt şi nu l-au respectat. Vorbim de modul în care au aşternut asfaltul, care trebuie să aibă cele trei straturi, de bază, legătură şi uzură. Cele trei straturi de asfalt trebuie să aibă o anumită consistenţă şi o anumită grosime. Practic, nici consistenţa, nici grosimea nu sunt cele din proiect. O soluţie similară au aplicat pe Lugoj-Deva 1, unde au apărut deja fisuri la suprafaţa asfaltică. Nu în ultimul rând, faptul că nu au pus acele becuri cu led”, a spus Şerbănescu.

Potrivit acestuia, constructorul şi-a manifestat dorinţa de a semna raportul de inspecţie. ”Noi am discutat cu el, nu pot să-i caracterizez reacţia, cert este că şi-a manifestat dorinţa de a semna raportul de inspecţie, ca atare, reacţiile lui nu contează, ci contează ce prevede contractul şi el trebuie să-l respecte, să-şi îndeplinească obligaţiile contractuale”, a mai spus Şerbănescu, întrebat care a fost reacţia constructorului.

Asociaţia Pro Infrastructură arată într-o postare pe Facebook că ”încă o amânare a deschiderii acestui lot de autostradă din motive discutabile este atât o crimă la adresa şoferilor care se deplasează pe drumul naţional paralel şi pe care au loc accidente frecvente, cât şi o bătaie de joc faţă de banul public, existând un risc ridicat de a plăti daune financiare considerabile constructorului pentru această tergiversare”.

Autostrada Sebeş-Turda va avea o lungime totală de 70 de kilometri şi va traversa parţial judeţele Alba şi Cluj, fiind împărţită în patru loturi.

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*