Răsare soarele și pe strada lor

După zeci de ani în care n-au văzut nici o investiție, sibienii de pe strada Podului au parte nu de unul, ci de două mari proiecte de modernizare aproape în același timp.

Primul proiect este inițiat de către Apă Canal SA și vizează rețeaua de transport și distribuție a apei, iar cel de-al doilea face parte din ansamblul de investiții „Modernizarea transportului public din municipiul Sibiu”, coordonat de Primăria Sibiu.

Lucrările la rețele au început la finalul lunii februarie și trebuie finalizate până în 15 martie, dată la care este programată să demareze investiția în infrastructură.

Schimbări binevenite

Locatarii privesc optimiști spre momentul când noroiul va rămâne doar o amintire. „De 50 de ani stau aici și nici măcar un trotuar bun nu aveam. Am așteptat lucrările, acum să vedem ce va fi la final”, spune o sibiancă. Alți trecători mărturisesc că și-au dorit de mult să se schimbe ceva, că erau necesare investițiile și că se lucrează bine. Totuși, municipalitatea mai are de îmbunătățit partea de comunicare. „Cred că trebuia să ne informeze cineva și pe noi, să știm când încep și când se termină lucrările”, este de părere Nicolae, unul dintre sibienii care locuiesc în zonă.

Circulație mai sigură și mai rapidă

Modernizarea străzii Podului este inclusă în proiectul de modernizare a transportului public, fiind parte din traseele 2 și 10 și făcând legătura cu Zona Industrială Est. Reabilitarea străzii în lungime de 3,6 km va permite creșterea vitezei de deplasare a autobuzelor și scăderea costurilor de mentenanță a mijloacelor de transport care o tranzitează, potrivit municipalității.

Astfel, începând cu data de 15 martie, pe strada Podului se va lucra la modernizarea iluminatului public, a canalizației metropolitane, precum și a canalizării pluviale pe tronsonul dintre fabrica de cărămidă și strada Ștefan cel Mare, modernizarea carosabilului, trotuarelor și podețelor, amenajarea de parcări, amenajarea spațiilor verzi și a unor piste mai sigure pentru biciclete, în dublu sens, separate de carosabil prin borduri sau delimitatoare, în funcție de tronson și lățimea disponibilă.

Conform unei hotărâri de Consiliu Local, după finalizarea lucrărilor, strada va avea o pistă de biciclete cu dublu sens, pe o lungime de 2 km. Se vor instala indicatoare de circulație și se vor efectua marcaje rutiere în lungime de peste 10 km. De asemenea, vor fi amenajate spații verzi cu gazon și arbuști pe o suprafață de 12.500 de metri pătrați. Se vor amenaja trotuarele și două benzi pentru circulația rutieră, iar în zona Tondach, strada Viilor și strada Pârvan vor fi amplasate trei podețe tubulare pentru descărcarea apelor din șanțuri. O altă veste bună este crearea unei parcări cu 213 locuri.


Ștefana BABA

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*