Sibiul se prezintă, în aceste zile, la cel mai mare târg de turism din Austria, care atrage anual peste 100.000 de vizitatori și câteva mii de specialiști în domeniu. Iar, de săptămâna viitoare, fosta Capitală Culturală Europeană 2007 va fi promovată la Stuttgart, în cadrul unui târg de turism unde România este țară parteneră.
În perioada 15-18 ianuarie, Sibiul este prezentat la Ferien Messe Wien, atât prin materialele tipărite care sunt împărțite din stand, cât și prin intermediul reprezentanților Primăriei Sibiu, care oferă informații cu privire la oferta turistică și culturală. Cei interesați pot putea obține informații cu privire la modalitatea de transport până în Sibiu, obiectivele turistice ale orașului sau evenimentele culturale care au loc aici. Din standul Sibiului se distribuie broșura „Sibiu-Hermannstadt. Tânăr din 1191“, harta Sibiului, precum și materiale cu ofertele hotelierilor. Iar între 17 și 25 ianuarie, Sibiul va fi promovat la Târgul de Turism din Stuttgart. Anul acesta, România este țară parteneră a acestui târg, astfel că va beneficia de o poziționare bună a standului, spun reprezentanții municipalității sibiene.
Ambele târguri se adresează atât publicului larg, aflat în căutare de oferte pentru petrecerea vacanțelor, cât și specialiștilor în domeniu, reprezentanții administrației locale sibiene căutând să intre în contact cu cât mai multe agenții și tur-operatori. „Sibiul este consecvent în strategia sa de promovare turistică și, de aceea, și în 2015 va continua să fie prezent la târgurile de turism din țară și străinătate, acestea reprezentând ocazii foarte bune de promovare a locației turistice Sibiu, dar și o modalitate de a intra în contact direct cu potențialii vizitatori ai Sibiului“, motivează Mirela Gligore, purtătoarea de cuvânt a Primăriei Sibiu.
Bilanțul anului 2014 arată că Sibiul a rămas o locație turistică foarte atrăgătoare pentru turiștii atât din țară, cât și din străinătate. Cel puțin așa reiese din analiza numărului de persoane care au apelat la unul dintre cele două centre de informare turistică administrate de municipalitate – cel de la parterul Primăriei și cel din incinta aeroportului. Astfel, peste 31.000 de turiști au intrat în unul dintre aceste centre pentru a solicita informații, 27% dintre aceștia venind din Germania, 22% din România, 8,7% din Spania, 6,9% din Franța, dar și din Austria, Belgia, Italia, Marea Britanie, Olanda Polonia, Ungaria, Canada, Israel, Japonia, SUA, Australia sau China. Numărul turiștilor care au intrat în CIT-uri în 2014 este cu 13 la sută mai mare față de anul precedent, dar trebuie subliniat faptul că majoritatea turiștilor ajung în Sibiu cu sejururi organizate și nu au nevoie să treacă pe la CIT, având deja un ghid și ruta planificată. Numărul turiștilor care au vizitat Sibiul în anul 2014 a crescut cu 12 procente, ceea ce înseamnă că peste 270.000 de turiști au venit în fosta Capitală Culturală Europeană, de la începutul anului și până în septembrie, conform ministrului delegat pentru IMM-uri, Mediul de Afaceri și Turism, Florin Jianu.