Proiectul se adresează copiilor cu vârste cuprinse între 3 şi 5 ani, care provin din familii defavorizate şi care nu frecventează grădiniţa. „Am pornit de la premisa că educaţia timpurie este esenţială pentru eradicarea sărăciei, nu este doar o activitate frumoasă cu copiii în grădiniţă, şi lipsa educţiei este principalul motiv pentru care foarte multe familii sunt sărace, sunt dependente de ajutoare sociale. Copiii din familii dezavantajate nu pot avea succes în şcoală fără educaţia timpurie de calitate şi aceasta este şi experienţa noastră în acest proiect, dar sunt şi studii făcute de economişti şi de psihologi care demonstrează acest lucru“, motivează Maria Gheorghiu, fondatorul Asociaţiei Ovidiu Rom.
Tot mai mulţi copii săraci în grădiniţă
Peste 200 de copii din comunele Alţâna, Brateiu, Roşia şi Vurpăr sunt implicaţi, deja, în acest proiect. Părinţii săraci care îşi duc copiii la grădiniţă primesc lunar tichete sociale în valoare de câte 50 de lei, pentru alimente şi rechizite, cu condiţia ca micuţii să se prezinte zilnic la grădiniţă. „Îi ajutăm şi noi cu ce putem. Din partea Primăriei, toamna şi primăvara, le asigurăm îmbrăcăminte şi încălţăminte”, completează Elena Marian, primarul din Brateiu. Dintre cele 20 de comunităţi înscrise în program, patru sunt din judeţul Sibiu. Potrivit datelor prezentate de organizatori, din luna octombrie a anului trecut, rata de participare la grădiniţă a copiilor din familii defavorizate a crescut, la nivelul judeţului Sibiu, de la mai puţin de 50% la aproximativ 85%, în luna februarie. În baza rezultatelor pozitive obţinute, fondatorii proiectului îşi doresc ca acesta să fie preluat de către autorităţile publice ca politică de stat până în 2020 sau poate chiar 2018.
Nevoie de implicare
Miercuri, o dezbatere pe această temă a avut loc la sediul Prefecturii. Cu acest prilej, au fost prezentate primele rezultate în comunele Alţâna, Brateiu şi Roşia, care au aplicat începând din 2010, respectiv la Vurpăr, din 2011. Vorbitorii au subliniat importanţa programului dedicat educaţiei preşcolare a copiilor din familii cu situaţii sociale precare. De asemenea, a fost evidenţiată nevoia creării legislaţiei necesare pentru susţinerea financiară publică.