Proceduri de stare civilă mai eficiente. Instruire pentru ofițeri

Anul 2023 a marcat finalizarea implementării proiectului SIIEASC, un sistem informatic integrat pentru emiterea actelor de stare civilă, la nivel național. Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor Sibiu (DJEP Sibiu) se pregătește pentru operaționalizarea acestui sistem, organizând sesiuni de instruire pentru ofițerii de stare civilă din județ.

FOTO: DJEP Sibiu
În contextul operaționalizării sistemului S.I.I.E.A.S.C., în ultimul trimestru al anului anterior, Direcția
Generală pentru Evidența Persoanelor București a organizat 3 sesiuni de instruire/5 zile, fiecare privind utilizarea aplicației finale a sistemului, a ofițerilor de stare civilă din cadrul serviciilor/direcțiilor județene de evidență a persoanelor din țară.
Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor Sibiu  a asigurat, cu sprijinul Biroului Județean de Administrare a Bazelor de Date privind Evidența Persoanelor Sibiu, logistica necesară desfășurării instruirii personalului cu atribuții pe linie de stare civilă din județul Sibium fiind instalate/configurate echipamentele pe care se va asigura accesul la noua aplicație în mediul de test, aceasta întrucât începând cu data de 24.09.2024, astfel cum prevăd dispozițiile art. 2 alin. (4) din Legea nr. 119/1996 cu privire la actele de stare civilă, republicată, cu modificările și completările ulterioare, registrul de stare civilă exemplarul II se întocmește numai în format electronic, iar toate fluxurile de activități de stare civilă se vor desfășura prin intermediul acestui nou sistem informatic.
În perioada 12.02.2024 – 29.03.2024, la sediul Direcției Județene de Evidență a Persoanelor Sibiu, se vor desfășura un număr de 7 sesiuni de instruire cu privire la utilizarea sistemului informatic dezvoltat în cadrul proiectului S.I.I.E.A.S.C., cu ofițerii de stare civilă din cadrul celor 64 U.A.T.-uri ale județului Sibiu, structuri aflate în coordonarea metodologică a instituției.

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*