Primăria Sibiu, mai aproape de cetățeni prin digitalizare (CP)

“Implementăm soluțiile digitale în Primăria Sibiu și serviciile publice în primul rând pentru a deschide mai multe punți de legătură între administrația locală și sibieni. Aceasta a fost și va fi în continuare strategia mea – nu doar pentru că este un trend, ci pentru ca cetățenii să aibă oricând contact direct cu Primăria Sibiu. Prin urmare, digitalizarea nu este un scop în sine, ci am avut în vedere beneficiile pe care aceasta le aduce în relația cu comunitatea, în spațiul public”, spune Astrid Cora Fodor, primarul municipiului Sibiu.

foto: FDGR

În acești ultimi ani, am creat o serie de instrumente digitale pe care le-am pus la dispoziția sibienilor. Iată câteva dintre cele mai importante:

Portalul e-administratie.sibiu.ro, prin intermediul căruia sibienii pot depune cereri, formulare sau petiții electronice, pot efectua plata electronică a aproape 100 de taxe și impozite locale și prin care se emit în format electronic anumite documente. Lansată în 2011, a fost prima platformă de gen a unei primării din țară și are astăzi peste 37.000 de conturi de utilizatori unici.

foto: FDGR

Sibiu City App – aplicația sibienilor pentru informare și comunicare cu administrația, disponibil pe orice tip de dispozitiv. Dintr-un instrument cu utilitate turistică am transformat-o ulterior într-un canal prin care sibienii pot comunica cu Primăria pe tema problemelor cu care se confruntă în oraș. În prezent în aplicație sunt create peste 68.000 de conturi iar în anul 2023, peste 11.000 de sesizări au fost transmise de către sibieni, gradul de soluționare depășind 95%. Aplicația Sibiu City App este un panou de bord operațional pentru administrația locală, care ne permite să intervenim mai rapid în soluționarea problemelor punctuale transmise de către cetățeni, de la gropile de pe străzi și până la colectarea deșeurilor sau chestiuni care țin de ordinea publică.

foto: FDGR

Sesizările primite din partea cetățenilor au fost cele care ne-au ajutat să eficientizăm activitatea de administrare a orașului și de soluționare a problemelor punctuale care apar în mod inevitabil în funcționarea unui oraș. La acestea s-au adăugat bineînțeles și constatările din teren ale inspectorilor Primăriei, dar și cele transmise în mod constant de către consilierii locali ai FDGR care au primit această însărcinare.

Sibiu Bus pentru transportul public, permițând configurarea traseului, plata electronică a călătoriei și achiziția unui abonament iar întreaga flotă de autobuze a fost dotată cu sisteme GPS, pentru ca utilizatorul să primească informații în timp real despre sosirea autobuzului în stație

foto: FDGR

Parcare Sibiu; aplicație pentru achitarea tarifelor de parcare

foto: FDGR

e-Primăria Sibiu – aplicație mobilă atașată platformei de e-administrație, care permite plata taxelor și impozitelor locale;

 

Sibiu Bike City (aplicația PBSC) – pentru închirierea celor peste 600 de biciclete din 57 de stații amplasate în oraș.

foto: FDGR

Crearea acestor instrumente a fost posibilă după ce un număr mare de procese interne ale Primăriei și serviciilor publice au fost digitalizate. „De altfel, fiecare proiect pe care l-am implementat în ultimii ani au conținut și un element smart, inclusiv soluții digitale. Amenajarea malurilor Cibinului a inclus totemuri care numără bicicliștii prin intermediul unor senzori, precum și bănci și stâlpi de iluminat smart. Parcul Belvedere este dotat cu dispozitive cu panouri fotovoltaice, care produc energia necesară funcționării acestuia. Stadionul Municipal este o clădire smart, în care utilitățile sunt gestionate printr-un sistem digital modern. Acest lucru a fost constatat și de Asociația Română pentru Smart City care a premiat anul acesta Sibiul pentru proiectul de amenajare a malurilor Cibinului, iar eu am avut bucuria să fiu premiată ca “primar al anului” pentru întreg portofoliul de proiecte smart realizate, integrat și corelat cu caracterul Sibiulu”, mai spune Astrid Fodor.

foto: FDGR

Deja se lucrează la crearea unui portal unic, care să conecteze toate aplicațiile și instrumentele noastre digitale – practic, cu același nume de utilizator și o parolă, sibienii vor putea să se conecteze și la platforma de e-administrație, și în aplicațiile mobile, spre exemplu.

Site-ul Primăriei, sibiu.ro, va intra în acest an într-un proces de actualizare, a designului, conținutului, a funcționalității, pentru ca sibienii să poată găsi mai ușor informațiile necesare. Ca parte din noul site, vom implementa și o soluție inovatoare – un ChatBot care să susțină cetățeanul în interacțiunea cu site-ul. Astfel, administrarea orașului devine smart pas cu pas, în ritmul stabilit de comunitatea sa.

 

Publicat la Comanda Forumului Democrat al Germanilor din România – organizația județeană Sibiu, cod AEP 23240044

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*