Iubitorii de cafea primesc o veste proastă – prețul acestui produs de larg consum va crește semnificativ în perioada următoare.

Foto: freepik.com
Potrivit informațiilor transmise de Reuters, marii producători de cafea precum Lavazza, Illy, Nestle și JDE Peet sunt în negocieri cu retailerii pentru a transfera consumatorilor dublarea cotațiilor la cafeaua arabica din ultimele 12 luni.
Majorarea prețurilor va fi resimțită puternic. Experții estimează creșteri între 15% și 25% în numeroase piețe. Situația este cauzată de seceta severă din Brazilia, țară care produce aproape jumătate din recolta mondială de cafea arabica, informează Agerpres, citat de Monitorul de Cluj.
În unele țări, efectele se resimt deja. În Brazilia, de exemplu, prețurile au crescut cu 40%, iar alte majorări sunt așteptate în curând. Compania braziliană 3 Coracoes a mărit prețurile cu 14,3% în martie, după creșteri de 11% în ianuarie și 10% în decembrie.
Tensiunile între producători și retaileri au dus în unele cazuri la întreruperi temporare de stoc. Un exemplu este lanțul olandez Albert Heijn, care a avut rafturile goale la mărci precum Douwe Egberts și Senseo.
Ca reacție la prețurile tot mai mari, consumatorii încep să-și modifice obiceiurile, reducând risipa sau orientându-se către mărcile proprii ale supermarketurilor, care sunt mai ieftine. Datele firmei Circana arată că între 2021 și 2024, cota de piață a mărcilor proprii de cafea a crescut cu 13% în SUA.