„PerformAccess – Traduceri Performative ale Tăcerii”, ateliere dedicate persoanelor cu deficiențe de auz

Din 6 septembrie ULBS a deschis la Biblioteca Județeană Astra (American Corner) seria de ateliere din cadrul proiectului „PerformAccess – Traduceri Performative ale Tăcerii”,  realizat cu sprijinul AFCN.

Foto: ULBS

 

Aceste ateliere sunt dedicate persoanelor cu deficiențe de auz și, timp de două săptămâni, participantele și participanții vor fi implicați în activități de creație artistică, teatru forum și storytelling.

Experiența artistică va fi una diversă și complexă, întrucât se vor explora tehnici artistice non-verbale care folosesc arta vizuală și mișcarea pentru a comunica emoții și idei. Teatrul forum, o formă interactivă de teatru unde publicul intervine pentru a lua decizii pe scenă, le va permite să își interpreteze propriile povești și să descopere soluții creative la provocările cotidiene, prin jocuri de rol și interacțiune cu spectatorii.

De asemenea, sesiunile de storytelling îi vor învăța să își structureze poveștile într-un mod captivant, folosind limbajul non-verbal pentru a crea un impact puternic. Scopul acestor ateliere este de a încuraja incluziunea socială și de a oferi o platformă autentică și liberă de exprimare, adaptată nevoilor persoanelor cu deficiențe de auz.

Proiectul își propune să creeze un spațiu în care participantele și participanții să exploreze noi forme de comunicare prin artă și să își împărtășească poveștile într-un mod profund și creativ. „Tăcerea” se traduce astfel pe scenă, se performează și desființează stereotipuri cu care persoanele cu deficiențe de auz se confruntă în viața de zi cu zi. Participantele și participanții (echipa de implementare, actrițele, actorii și personalul ULBS) au urmat, în cadrul aceluiași proiect, un curs intensiv de Limbaj Mimico-Gestual coordonat de interpreta Anamaria Stoica, unde s-au familiarizat nu doar cu limbajul non-verbal, ci cu contextul mai larg al persoanelor cu deficiențe de auz în societate. Aceste cursuri și ateliere se vor materializa într-un spectacol de teatru final care își propune să combată ideea unui „corp normal” sau „capabil” considerat necesar pentru pregătirea riguroasă pe care o presupune deprinderea meseriei de actor.

Proiectul implică o largă colaborare între Departamentul de Sociologie, Resurse Umane, Asistență Socială din cadrul Facultății de Științe Socio-Umane, Departamentul de Artă Teatrală din cadrul Facultății de Litere și Arte, la care se adaugă în calitate de parteneri Biblioteca Astra Sibiu, Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Sibiu, Direcția de Asistență Socială Sibiu, Inspectoratul Școlar Județean Sibiu, Asociația Națională a Persoanelor cu Deficiențe de Auz din România Ascultă Viața, Centrul Județean de Resurse și Asistență Educațională Sibiu, Centrul Școlar de Educație Incluzivă Nr. 2, Asociația pentru Dezvoltare Comunitară și Servicii Sociale, Fundația9, Fundația Observator Cultural, Asociația Capital Cultural, Mesagerul Press SRL și Media Independent SIB SRL.

Proiectul este cofinanțat de Administrația Fondului Cultural Național, ULBS și Biblioteca Județeană Astra Sibiu.

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*