Publicitatea guvernamentală plătită de statul maghiar a oferit partidului de guvernământ Fidesz al premierului Viktor Orban un avantaj necuvenit în perioada premergătoare alegerilor de duminică din Ungaria, a spus luni observatorul electoral OSCE, citat de Reuters.
Orban a obținut o nouă victorie, deoarece alegătorii au susținut viziunea sa despre un stat conservator, „iliberal” și nu s-au arătat îngrijorați de legăturile strânse ale Budapestei cu Moscova, arată agenția de presă citată de Digi24.
Rezultatele preliminare, după numărarea a 99% din voturi, arată că Fidesz a câștigat 135 de locuri în parlament, din 199 de mandate, iar alianța opoziției a obținut 56 de locuri. Partidul de extremă dreapta Patria Noastră a câștigat 7 mandate.
Procesul electoral a fost bine desfășurat și competitiv, a declarat într-un comunicat Organizația pentru Securitate și Cooperare în Europa. Totuși, procesul a fost afectat de suprapunerea generalizată a mesajelor guvernamentale și ale coaliției de guvernământ, precum și de finanțarea opacă a campaniei electorale.
„Campania în sine a fost caracterizată de o suprapunere generalizată între mesajele de campanie ale coaliției de guvernământ și campaniile de informare ale guvernului, amplificând avantajul coaliției de guvernământ și estompând granița dintre stat și partid”, potrivit OSCE.
Mai multe AICI: