Începând de astăzi Muzeul ASTRA are un nou brand și o nouă imagine vizuală.
Foto: Mesagerul de Sibiu
Potrivit managerului muzeului, noul logo al muzeului reprezintă o alăturare de simboluri și ornamente prezente în arta românească încă din timpuri străvechi, perpetuate până în zilele noastre.
„Încă din perioada neolitică arta decorativă documentată pe teritoriul de astăzi al României, prezintă o varietate de ornamente și simboluri, perpetuată până în zilele noastre. Fie că vorbim de motivele geometrice reprezentate de triunghi asociat cu dintele de lup, sau motivul fierăstrăului, al undelor de apă și nu numai, fie că ne referim torsadă (funie, frânghie), relația cu infinitul sau divinitatea, dorința umană de evoluție și apropiere de formele / ființele superioare, asumate apoi în precreștinism și creștinism, toate sunt trăiri și reprezentări ale frumosului prezentate în sau pe obiectele de uz casnic și și de ceremonial. Răspândirea acestor forme decorative o întâlnim atât pe elementele din lemn ale gospodăriei, ușa și poarta de acces în casă și în gospodărie, ferestrele caselor, tocul ușii de intrare în casă, coada lingurii din lemn, mobilierul incizat folosit pentru depozitarea alimentelor de bază, lavița de șezut, patul de dormit, crucea de lemn sau rama icoanelor, cât și pe obiectele din ceramică și textile. Practic, nu ne raportăm doar la specificitatea românească ci și la arta decorativă și crezul arhaic al celorlalte etnii din România, fie că vorbim de sași, maghiari, turci, lipoveni, ucraineni, evrei, tătari, sârbi croați, pemi sau romi.
Atât dintele de lup cât și torsada se regăsesc sub diverse forme, rolul lor protector era crezut în profunzime atât de meșterul creator cât și de familia care comanda aceste decorațiuni. Când un popor trăiește „sub semnul lupului” (apud. Mircea Eliade) este de așteptat ca acest animal să ocupe un loc privilegiat în sistemul său de reprezentări. Sintetizând, am decis ca elementele de logo / brand al Muzeului ASTRA, continuatorul de drept al Muzeului Asociațiunii și noua misiune asumată pe termen mediu și lung, să transmită mesajul de asumare a rolului de mediator, comunicator și leader în educarea societății în ceea ce privește multiculturalismului, păstrarea valorilor identitare și transmiterea de soluții pentru a răspunde noilor provocări generate de schimbările climatice, tranziția verde și utilizarea sustenabilă a resurselor naturale prin adaptarea la nevoile actuale a patrimoniului cultural administrat vremelnic de noi”, a declarat vineri într-o conferință de presă Ciprian Ștefan, manager Muzeul ASTRA.