În luna august, reprezentanţii Aeroportului Cluj spuneau că ţintesc 5 milioane de pasageri şi că se lucrează la un plan strategic pentru dezvoltarea infrastructurii în perspectiva atingerii acestei cifre.
Anul viitor sigur vom avea două milioane de pasageri, ne aşteptăm în iunie anul viitor să reuşim un milion, de asemenea, în decembrie să depăşim două milioane de pasageri. Am găsit deja soluţii până la trei milioane de pasageri, urmează în lunile următoare să avem două porţi la etaj, este vorba de zona «restricţionată plecări externe» şi bineînţeles că trebuie să facem planuri şi ne pregătim pentru cinci milioane de pasageri. La fel cum între 2004 şi 2007 am făcut un plan strategic prin care am estimat că vom depăşi un milion de pasageri, am estimat infrastructura de care avem nevoie, la fel, acum, pe lângă activitatea curentă, avem în pregătire un plan strategic pentru dezvoltarea infrastructurii şi pentru dezvoltarea traficului astfel încât să facem faţă în următorii 10 ani la cinci milioane de pasageri”, declara la acea dată David Ciceo, directorul aeroportului clujean.
Preşedintele Consiliul Judeţean (CJ) Cluj, Alin Tişe, a declarat că aeroportul a finalizat o licitaţie pentru recompartimentarea terminalelor.
“Aeroportul îşi reorganizează activitatea în terminalul de plecări la etaj, având nevoie de spaţii suplimentare pentru anumite ore de vârf în care spaţiile de aşteptare sunt insuficiente. Aeroportul a terminat o licitaţie pentru a recompartimenta etajul de la terminal aşa încât să se dubleze numărul de spaţii de aşteptare, fiind vorba de mai multe zboruri în acelaşi timp şi fiind o aglomeraţie mare la anumite ore de vârf”, a spus Tişe în ultima şedinţă de Consiliu Judeţean care s-a desfăşurat în luna noiembrie.
Tişe a mai spus că, în continuare, CFR refuză să intre în proiectul intermodal.
„Aeroportul şi Consiliul Judeţean au făcut demersuri către Ministerul Transporturilor pentru a vedea în ce măsură proiectul intermodal este în continuare viabil şi în ce măsură Ministerul Transporturilor prin Compania Naţională a Căilor Ferate vrea să intre şi intră în acest proiect. Din păcate, răspunsul a fost negativ, în continuare ei refuză să intre în acest proiect ca parte cofinanţatoare, mai mult, în proiectul lor pentru anii următori nu este prinsă o cofinanţare pentru a intra în acest proiect. Evident, noi am revenit şi am cerut Guvernului să reanalizeze, dar decocamdată, aşa cum este răspunsul ferm venit de la Ministerul Transporturilor, încă ei nu doresc să intre în acest proiect intermodal, neintrând CFR-ul ca şi parte componentă cu cofinanţare, evident că acest proiect aşa cum a fost el gândit, nu poate să fie promovat şi atunci vom vedea dacă această poziţie a lor rămâne şi va trebui să vedem ce se face mai departe cu acest proiect intermodal”, a mai spus preşedintele CJ Cluj.
În ceea ce priveşte prelungirea pistei la 3500 de metri, proiectul depinde de finalizarea lucrărilor la Someş.
“Am fost la Ministerul Mediului la Agenţia Naţională Apele Române pentru a insista ca anul viitor să fie prins în proiectul lor finanţabil şi continuarea lucrărilor la Someş…ştiţi că lărgirea pistei este condiţionată de finalizarea lucrărilor la Someş, sperăm ca în bugetul anului viitor să fie prinsă o parte din această sumă, dacă nu în totalitate, pînă atunci noi nu putem extinde nici măcar o bucăţică din pista aceasta, pentru că nu au finalizat lucrările la regularizarea Someşului”, a mai spus Tişe în plenul CJ.
Totodată, compania UTI va relua şi va continua proiectul pentru construirea parkingului.
“În contractul cadru cu ei a intrat şi acest parking de 1470 de locuri, ei doresc să continue proiectul, am solicitat Aeroportului să reuşim să eliberăm acea suprafaţă de teren care până acum a fost imposibil să o predăm din diverse motive iar acum putem spune că şi aici compania UTI va putea să reia lucrările şi să construiască acest parking necesar, aţi văzut că parcarea, de asemenea, în anumite intervale de timp este insuficientă şi este nevoie urgent să se realizeze acest parking”, a conchis Tişe.
Cursele Wizz Air de la Târgu Mureş s-au mutat la Cluj
Wizz Air a decis să îşi mute toate cursele de pe Aeroportul din Târgu Mureş pe Aeroportul din Cluj-Napoca timp de un an, din cauza unor probleme la pista Aeroportului Transilvania. Aceasta înseamnă 23 de sosiri săptămânale şi 22 de plecări, pe lângă zborurile care se operează în mod normal de pe Aeroportul Cluj.