Modernizarea căii ferate, între promisiuni și realitate. Diferența e colosală

Doar 77 km de cale ferată au fost modernizați în 2024, deși estimarea ambițioasă viza recepționarea unui număr de 300 km.

Foto: monitorulcj.ro

Dacă în privința autostrăzilor și a drumurilor expres, România a reușit anul trecut deschiderea circulației pe 197 km de drum de mare viteză, modernizarea rețelei de cale ferată pare să reprezinte în continuare un obiectiv greu de îndeplinit, conform Monitorul de Cluj.

De altfel, și în 2023, România nu își atingea obiectivele în materie de infrastructură feroviară. Acum doi ani, CFR nu a recepționat niciun kilometru de cale ferată modernizată din cei 100 km promiși la început de an.

Sub 80 km de cale ferată, modernizați în 2024

În anul electoral 2024, politicienii au făcut tot posibilul să taie panglici la drumuri rapide, în vreme ce lucrările la infrastructura feroviară s-au derulat anvoios.

Astfel, la capitolul căi ferate modernizate, în contul anului 2024 nu putem contabiliza decât 77 km recepționați, din cei 298,55 km estimați pentru modernizare, potrivit Clubferoviar.ro.

Modernizarea infrastructurii feroviare în intervalul 2020 – 2024 arată că România nu reușește să depășească pragul de 77 km/an de cale ferată recepționată în urma lucrărilor de modernizare:
*2020 – 71,88 km recepționați
*2021 – 33,02 km
*2022 – 13,39 km
*2023 – 0 km
*2024 – 77 km

După cum semnalează sursa citată, de fapt, au fost modernizați efectiv sub 55 km de cale ferată (54,72 km), în condițiile în care restul de 22 km reprezintă lucrări de tip Quick Wins, ceea ce presupune readucerea liniei feroviare la parametri constructivi, iar nu lucrări de modernizare propriu-zise.

În decurs de trei decenii, România a reușit să modernizeze doar 633,22 km din rețeaua feroviară de peste 19.000 km de cale ferată existentă.

Comments are closed.

Descoperă mai multe la Ziarul Mesagerul de Sibiu

Abonează-te acum ca să citești în continuare și să ai acces la întreaga arhivă.

Continuă lectura