Compania CFR Infrastructură nu mai are motive să se plângă de lipsa banilor pentru reabilitarea căii ferate, deoarece au fost alocaţi peste 300 de milioane de euro pentru acest proiect.
În cazul în care suma va fi cheltuită, aceasta ar urma să fie suplimentată la rectificarea bugetară, a declarat, azi, secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Dragoş Titea, într-o conferinţă de profil. Reprezentantul Ministerului Transporturilor a făcut aceste afirmaţii ca reacţie la declaraţiile preşedintelui onorific al Club Feroviar, Octavian Udrişte, care a acuzat starea învechită a infrastructurii feroviare din România. Tite spune că actualul Guvern „a auzit strigătul de disperare al membrilor comunităţii feroviare româneşti”, astfel că Ministerul Transporturilor a alocat în prezent sistemului feroviar cei mai mulţi bani.
„Pentru prima oară în bugetul Ministerului Transporturilor au fost aduşi cei mai mulţi bani. Cei de la CFR Infrastructură nu se mai pot plânge astăzi că nu mai au bani pentru reabilitare de cale ferată, pentru utilaje care vor reabilita calea ferată. Au fost alocaţi 300 şi ceva de milioane de euro pentru aceste achiziţii de materiale care reabilitează calea ferată. şi asta nu este tot: la rectificare, dacă aceşti bani se vor cheltui, cu siguranţă vor veni şi alţi bani”, a afirmat Dragoş Titea.
Acesta a subliniat că pentru autorităţi este importantă siguranţa traficului feroviar şi a operării metroului, dar şi condiţiile de muncă ale ceferiştilor. El a susţinut că infrastructura feroviară românească era în anii trecuţi printre cele mai mari din Europa.
„Important este să creştem siguranţa pe calea ferată, să creştem siguranţa pe metrou. Pentru mine, ca reprezentant al Guvernului şi al Ministerului, este foarte importantă siguranţa călătorului, dar este importantă şi condiţia de muncă pe care i-o ofer astăzi ceferistului”, a declarat secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, recunoscând că autorităţile nu au încurajat oamenii să lucreze în domeniul feroviar.