Ministerul Educaţiei va finaliza procedurile de monitorizare a copiilor aflaţi în afara sistemului de învăţământ

Ministerul Educaţiei a anunţat că a încheiat protocoale cu reprezentanţii societăţii civile privind creşterea calităţii educaţiei copiilor cu nevoi speciale (CES), precizând că vor fi finalizate şi procedurile pentru identificarea şi monitorizarea copiilor aflaţi în afara sistemului de învăţământ.

Ministrul Educaţiei, Valentin Popa, s-a întâlnit, ieri, cu o delegaţie de părinţi copiilor cu dizabilităţi, pentru a discuta despre măsurile pe care le pregăteşte ministerul privind sprijinirea elevilor cu cerinţe educaţionale speciale în şcoli.

„Menţionăm că MEN, împreună cu alte ministere, sub coordonarea priministrului, lucrează la un set de măsuri pentru sprijinirea persoanelor cu dizabilităţi. (…) De asemenea, MEN a încheiat protocoale cu reprezentanţi ai societăţii civile privind creşterea calităţii educaţiei copiilor/elevilor/tinerilor cu CES. În acest sens, poate fi menţionat protocolul de colaborare dintre MEN şi Fundaţia Sense Internaţional România vizând copiii/elevii/tinerii cu surdocecitate şi deficienţe senzoriale multiple, semnat în data de 15.05.2018”, se arată într-un comunicat transmis de Ministerul Educaţiei, potrivit agenției Mediafax, preluată de Monitorul de Cluj.

Totodată, Ministerul Educaţiei Naţionale anunţă că lucrează la îmbunătăţirea cadrului normativ privind drepturile copiilor cu dizabilităţi din sistemul de învăţământ preuniversitar. „Ministerul Educaţiei Naţionale este preocupat de îmbunătăţirea cadrului normativ şi analizează posibilitatea modificării şi completării Hotărârii nr. 564/2017 privind modalitatea de acordare a drepturilor copiilor cu cerinţe educaţionale speciale şcolarizaţi în sistemul de învăţământ preuniversitar. MEN a elaborat „Procedura cu privire la asigurarea condiţiilor de egalizare a şanselor pentru elevii cu deficienţe de vedere/deficienţe de auz/tulburare de spectru autist care susţin examenele naţionale”. Procedura urmează să fie aprobată şi transmisă inspectoratelor şcolare judeţene până la data de 25.05.2018”, anunţă MEN.

De asemenea, instituţia a menţionat că se lucrează la un proiect pentru identificarea şi monitorizarea copiilor aflaţi în afara sistemului de învăţământ. „Este în curs de finalizare şi un set de proceduri privind identificarea şi monitorizarea copiilor aflaţi în afara sistemului de educaţie, finanţat de Comisia Europeană. De asemenea, MEN este în curs de a definitiva Metodologia de monitorizare/prevenire a segregării şcolare în unităţile de învăţământ preuniversitar din România”, se arată într-un comunicatul instituţiei.

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*