Consiliul Local Sibiu a adoptat în ședința de la finalul lunii martie 2023 modificările aduse Regulamentului de ridicare, transport, depozitare și valorificare a mașinilor abandonate pe domeniul public al municipiului, ca urmare a modificării legislației la nivel național.
Foto: Primăria Sibiu
Noul regulament presupune timpi reduși pentru procedura de identificare a mașinilor și declarare a acestora drept abandonate sau fără stăpân, dar și o modificare a taxelor ce ar trebui plătite de către proprietarii autovehiculelor în cazul în care le revendică, menită să descurajeze acest fenomen.
Una din principalele modificări o reprezintă definiția autovehiculului abandonat. O mașină va fi acum declarată abandonată după cel puțin 6 luni în care s-a aflat pe domeniul public, față de un an, cât prevedea vechea legislație. Astfel, aceste mașini vor putea fi îndepărtate mai repede de pe domeniul public, eliberându-se spațiul.
Dacă până acum era necesară emiterea a două somații pentru ca proprietarul să ridice mașina abandonată de pe domeniul public, noul regulament prevede că o singură somație este suficientă înainte ca mașina să fie ridicată. A doua somație va fi făcută la domiciliul proprietarului pentru a fi anunțat că mașina se află în depozit.
Noul Regulament prevede și creșterea taxelor aferente acestei acțiuni, o măsură menită să descurajeze abandonarea mașinilor pe domeniul public. Astfel, tariful de ridicare a mașinii crește de la 100 la 350 de lei, iar cel de depozitare de la 25 la 100 de lei pe zi. Tariful de transport rămâne 100 de lei. Aceste sume vor fi plătite de proprietarii care își revendică mașinile după ce aceștia. În cazul vehiculelor fără stăpân sumele vor fi recuperate în urma valorificării mașinii.
În anul 2022, Serviciul Domeniul Public a ridicat de pe străzile municipiului 32 de mașini abandonate sau fără stăpân, iar în anul 2023 5 astfel de vehicule au fost ridicate.